Az Európai Unió miniszterei hétfőn megállapodtak az Euro 7-es, gépjárművek kibocsátására vonatkozó európai bizottsági javaslat enyhítéséről, miután rengeteg autógyártó és nyolc ország – köztük Magyarország, Franciaország és Olaszország – szerint az Euro 7 jelenlegi formájában csak forrásokat vonna el az elektromos járművek fejlesztésétől.
Az uniós országok megállapodtak abban, hogy nem változtatják a személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó jelenlegi Euro 6-os vizsgálati feltételeket és kibocsátási határértékeket, viszont a buszok és nehézgépjárművek esetében ezen értékek alacsonyabbak lesznek. Ugyanakkor a fékekre és a gumiabroncsokra vonatkozó új részecskekibocsátási határértékeket elfogadták, írta az Automotive News Europe.
Az Európai Unió soros elnökségét betöltő Spanyolország terjesztette elő a kompromisszumot, amit az Európai Unió Tanácsa, az uniós miniszterek csoportja elfogadott. Most a Tanácsnak, az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak kell tárgyalnia az új szabályozásról szóló végleges megállapodásról.
„Úgy véljük, hogy ezzel a javaslattal széles körű támogatást értünk el, egyensúlyt teremtettünk a gyártók beruházási költségei között, és javítjuk a szabályozásból származó környezeti előnyöket” – mondta Hector Gomez Hernandez, a spanyol ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi miniszter.
Olaszország, Franciaország, Magyarország és öt másik állam gyengébb szabályokat szorgalmazott, mivel aggályaik szerint a belső égésű motorokban lévő szennyezőanyagokra, például a nitrogén-oxidokra javasolt határértékek elvonják a fejlesztési munkát és a beruházásokat az elektromos járművekről.
Adolfo Urso olasz ipari miniszter üdvözölte az Euro 7-es normák enyhítéséről szóló megállapodást. „Az új szabályozás lehetővé teszi, hogy megvédjük a kisszériás gyártókat, mint a Ferrarit, a Lamborghinit és a Maseratit” – mondta.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…
Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…