Az Európai Unió miniszterei hétfőn megállapodtak az Euro 7-es, gépjárművek kibocsátására vonatkozó európai bizottsági javaslat enyhítéséről, miután rengeteg autógyártó és nyolc ország – köztük Magyarország, Franciaország és Olaszország – szerint az Euro 7 jelenlegi formájában csak forrásokat vonna el az elektromos járművek fejlesztésétől.
Az uniós országok megállapodtak abban, hogy nem változtatják a személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó jelenlegi Euro 6-os vizsgálati feltételeket és kibocsátási határértékeket, viszont a buszok és nehézgépjárművek esetében ezen értékek alacsonyabbak lesznek. Ugyanakkor a fékekre és a gumiabroncsokra vonatkozó új részecskekibocsátási határértékeket elfogadták, írta az Automotive News Europe.
Az Európai Unió soros elnökségét betöltő Spanyolország terjesztette elő a kompromisszumot, amit az Európai Unió Tanácsa, az uniós miniszterek csoportja elfogadott. Most a Tanácsnak, az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak kell tárgyalnia az új szabályozásról szóló végleges megállapodásról.
„Úgy véljük, hogy ezzel a javaslattal széles körű támogatást értünk el, egyensúlyt teremtettünk a gyártók beruházási költségei között, és javítjuk a szabályozásból származó környezeti előnyöket” – mondta Hector Gomez Hernandez, a spanyol ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi miniszter.
Olaszország, Franciaország, Magyarország és öt másik állam gyengébb szabályokat szorgalmazott, mivel aggályaik szerint a belső égésű motorokban lévő szennyezőanyagokra, például a nitrogén-oxidokra javasolt határértékek elvonják a fejlesztési munkát és a beruházásokat az elektromos járművekről.
Adolfo Urso olasz ipari miniszter üdvözölte az Euro 7-es normák enyhítéséről szóló megállapodást. „Az új szabályozás lehetővé teszi, hogy megvédjük a kisszériás gyártókat, mint a Ferrarit, a Lamborghinit és a Maseratit” – mondta.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…