Szinte teljesen autómentessé változtatnák Hannover belvárosát 2030-ra. A tervek szerint az utcákon és tereken megszüntetnék a parkolóhelyek nagy részét – írta az NDR.
Alsó-Szászország fővárosának városvezetése a következő években fokozatosan meg akarja szüntetni a legtöbb felszíni parkolóhelyet a belvárosában, az így felszabaduló tereket üzletek és éttermek számára adnák át.
A főpolgármester, Belit Onay (Zöldek) által bemutatott mobilitási koncepció lényege, hogy a város központja felé tartó és nem ott lakó autósokat közvetlenül parkolóházakba irányítanák. Ennek köszönhetően a legtöbb belvárosi utcát le tudnák zárni a gépjárműforgalom elől, ugyanakkor az éttermeket és az üzleteket továbbra is meg lehetne közelíteni a szállítójárművekkel, és a főpályaudvar környéke is elérhető maradna autóval.
A buszok mellett a taxik is közlekedhetnének a belvárosban. Az is a terv része, hogy akik a belvárosban laknak, azok autóval is el tudják érni az ingatlanjaikat.
A főpolgármester elmondása szerint a mobilitási koncepció elsősorban a gyalogosok javát szolgálná. „A gyalogos közlekedést alapvető mobilitásnak tekintjük, hiszen mindenki gyalogol. A tömegközlekedéshez, a parkolóhoz vagy a kerékpárhoz vezető utakat is gyalog tesszük meg. Ezért fontos, hogy ezeket az útvonalakat kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyük” – mondta Onay. Emiatt azt is tervezik, hogy csökkentik a sebességet azokban a belvárosi utcákban, ahol az autók még közlekedhetnek. Ahol lehet, ott 20 vagy 30 kilométer/órás sebességhatárt akarnak bevezetni.
A koncepciót most a hannoveri városi tanács bizottságai fogják megvitatni. A városvezetők az első átalakításokat 2024 közepére tervezik, és 2030-ig folyamatosan haladnának a terv megvalósításával.
Azonban nem mindenki örül a közlekedés átalakításának.
Karin Schindler-Abbes, a Hannoveri Kereskedelmi Szövetség igazgatója aggódik a belváros megközelíthetősége miatt: „Németországban több a regisztrált autó, mint valaha. Az emberek tehát szükségét érzik, hogy autóval közlekedjenek. A kérdés itt az, hogy helyes-e a tiltó politika” – mondta, hozzátéve, hogy a kerékpár és a tömegközlekedés szerinte nem mindenki számára jelent alternatívát.
A Hannoveri Ipari és Kereskedelmi Kamara (IHK) viszont nyitott a városháza terveire. Maike Bielefeld igazgató azt mondta: „Az IHK alapvetően pozitívnak találja a mobilitási koncepció megközelítését. A helyi vállalkozások és kiskereskedők is profitálhatnak egy olyan vonzó városközpontból, amely maradásra hívja az embereket.” Azt azonban hangsúlyozza, hogy az újonnan épülő parkolóknak könnyen megközelíthetőknek kell lenniük.
Forrás: telex.hu Kép: illusztráció
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…