Categories: Hírek

Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket – Németországban

 Elektromos meghajtású autók gyors feltöltésére szolgáló berendezések telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban – jelentette be Olaf Scholz kancellár kedden Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállításon (IAA Mobility).

 

A kancellár a német autóipari szövetség (VDA) rendezvényét megnyitó beszédében ismertette, hogy a kormány heteken belül bemutatja törvénytervezetét, amelynek révén Németország lesz az első európai ország, ahol a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel.

 

A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt – mondta a politikus. Kiemelte, hogy a közlekedés, a mozgás “egyetemes, emberi szükséglet, de a jövőben úgy kell közlekednünk, hogy ne károsítsuk bolygónkat és környezetünket“.
A mobilitásra egyre nagyobb az igény, és ezt a folyamatosan növekvő keresletet “fenntartható kínálattal kell kielégíteni“. A szakma meg tudja oldani a feladatot, a fejlesztések azt mutatják, hogy “az emberi leleményesség” révén meg lehet teremteni a fenntartható mobilitást, ez pedig “korunk egyik legbátorítóbb üzenete” – mondta Olaf Scholz.
A kiállításon minden korábbinál nagyobb arányban megjelenő kínai cégekkel kapcsolatban jelezte, hogy nem aggódik a német autóipar miatt. Mint mondta, a nyolcvanas években sokan attól tartottak, hogy a japán autógyártók “letarolják a piacot“, két évtizeddel később pedig a dél-koreai gyártók előretörése körül voltak hasonló félelmek. Újabban a kínai szereplők megjelenése miatt szokás aggódni, holott a német autóipar versenyképessége “vitán felül áll” – emelte ki a kancellár.
Ugyanakkor Hildegard Müller, a VDA elnöke a kiállítás megnyitóján is megismételte az utóbbi napokban számos nyilatkozatában kifejtett bírálatát, miszerint az ágazat maga ugyan igen versenyképes, de Németország mint termelési bázis a drága energia, a magas adó- és járulékterhek és a túlburjánzó szabályozás miatt elveszítette nemzetközi versenyképességét.

 

A vásárt – eredeti nevén nemzetközi autókiállítást (Internationale Automobil-Ausstellung – IAA) – minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is.

 

A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a 2021-es 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékos aránnyal.

Ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret.

MTI

 

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

15 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago