Nagy felfordulást okoznak a közlekedési balesetek egész Európában, ezért hamarosan az országutakon sebességkorlátozásról dönthet az Európai Parlament. Lakott területen csigalassú sebességre kell kapcsolni, a sztrádákon pedig kizárt a száguldozás a legújabb uniós hírek szerint.
Csehország új törvénymódosításában érdekes, hogy az autópályákon a mostani 130 kilométer per óra helyett 150 kilométer per órára emelik a megengedett sebességet, míg a többi európai ország inkább lassítja a tempót.
Az Európai Unióban javában tervezik, miként csökkentsék a sebességet. A készülő határozatban a szándék szerint az alábbi változtatásokat tartják szükségesnek:
Így az indoklás szerint egyszerre növelnék a közlekedésbiztonságot, miközben csökkenne a károsanyag-kibocsátás.
Először Hollandia korlátozta 100 kilométer per órára a sebességet a sztrádákon, hogy csökkentse a környezetkárosítás, vagyis a levegőterhelés mértékét – írja a ma7.sk. A 120-szal közlekedő autó ugyanis átlagosan 20 százalékkal többet fogyaszt, mint a 100-zal guruló.
Jelentősen emelkedik a pénzbírságok összege
Eddig sem érte meg, de a jövőben a korábbinál is drágább lesz a szabálytalankodás. Változott a törvény, a pénzbírság legmagasabb összege 200 000 forint lehet. Bővebben >>>
Araszolás lakott területen
A falvakban és városokban nagy a gyalogosok halálozási rizikója a jelenlegi megengedett sebesség mellett, ugyanis egy 50 kilométer per órás sebességgel történő gázolás esetén ötször akkora a halálozás esélye, mint 30-as sebességnél.
Az európai nagyvárosok közül Brüsszelben és Párizsban nemrég szintén lelassult az autóforgalom, miután bevezették a 30-as szabályt. Párizsban nem az egész városban érvényes a sebességkorlátozás.
A 30-as sebességkorlátozást Olaszország 66 városában már bevezették, összesen 2700 kilométeres útszakaszon.
Milánó és Bologna szinte az egész városra kiterjesztené a csökkentett haladási sebességet, míg Rómában egyelőre harminc ilyen zóna van.
Az EP már 2021 végén felkérte az Európai Bizottságot a maximális sebesség korlátozására vonatkozó változás kidolgozására, amit az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) is támogat. A cél az egész EU területén a 100 kilométer per órás, illetve a 30 kilométer per órás maximális sebességek bevezetése.
Forrás: napi.hu Kép: illusztráció
A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…
Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor A…
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…