A Fővárosi Közgyűlés június 28-án, szerdán elfogadta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakértői által összeállított Közlekedésbiztonsági stratégiát. Ennek köszönhetően elkészülhet az ahhoz kapcsolódó részletes cselekvési terv, és kezdődhet a terv megvalósítása. A BKK mindent megtesz, hogy a stratégiában megfogalmazott cél teljesüljön, azaz 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re pedig nullára csökkenjen a közúti közlekedés halálos áldozatainak száma a fővárosban.
Az elmúlt 10 évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben.
A BKK ezért megalkotta Budapest Közlekedésbiztonsági stratégiáját, amelynek célja – az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban –, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát a fővárosban.
„Az elmúlt tíz esztendőben az áldozatok több mint fele a legvédtelenebb úthasználók közül került ki, és a sérüléssel járó esetek kilencven százalékát járművezetők okozták – mondta el videóüzenetében dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója május 11-én, a közlekedési kultúra napján. – A BKK és a Fővárosi Önkormányzat vezetése konkrét lépéseket tesz a közlekedés veszélyeinek csökkentéséért és a »Vision Zero« megvalósításáért, hiszen az egyetlen elfogadható szám a halálos kimenetelű közúti események tekintetében a nulla. Budapest közlekedési biztonsága, kultúrája közös ügyünk; mindannyiunk együttműködésére szükség van ahhoz, hogy elérhessük céljainkat.”
A BKK a kitűzött célokkal összhangban idén áprilisra elkészítette a Közlekedésbiztonsági stratégiát, ami tartalmazza az eddigi tapasztalatokat, a szakmai elvárásokat és a sikeres nemzetközi mintákat is. A Fővárosi Közgyűlés szerdai kedvező döntésének köszönhetően elkezdődhet a stratégiához kapcsolódó cselekvési terv kidolgozása, valamint az intézkedési csomag teljes körű megvalósítása.
A stratégia olyan intézkedéseket tartalmaz, amelyeken keresztül a közlekedés legfontosabb tényezői – az emberek, a járművek és az infrastruktúra – együttműködésén keresztül mérsékelhetők a közúti veszélyek. Ennek alapja többek között, hogy
Széles körű egyeztetés kísérte a stratégia összeállítását
A Közlekedésbiztonsági stratégia elkészültét hosszas előkészítő munka és egyeztetés előzte meg. A szakmai anyag összeállítása és véglegesítése során a BKK
„A stratégia előkészítésekor a budapestiek, a releváns szakmai szervezetek mellett minden kerület önkormányzatával is egyeztettünk, figyelembe vettük a véleményüket – nyilatkozta Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója. – Az elfogadott stratégia részét képező közúthálózati és kerékpáros-úthálózati terv készítése során minden kerület önkormányzatával sikerült közös nevezőre jutnunk. Ezért biztos vagyok abban, hogy amikor majd a hálózati tervek alapján elindul a konkrét útszakaszok tervezése és megvalósítása, akkor a műszaki megoldásokban is sikerül megegyeznünk, mivel a célunk közös!”
Forrás: bkk.hu
Augusztus 9-től 17-ig fontos villamospálya- és útburkolat-felújítási munkák lesznek Budapest egyik legforgalmasabb csomópontjában, az Astoriánál.…
Megújult az E.ON Drive Infrastructure (EDRI) több mint 400 elektromosautó-töltőpontból álló hálózata: új arculatot kaptak…
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…