A Waymo-flottába tartozó önvezető autó a múlt hónapban San Franciscóban gázolta el az ebet – írja a The Guardian. Az autóban tesztvezető ült, aki automata módban használta a járművet. A Waymo szerint az önvezető autónak sikerült azonosítani, hogy kutya került elé, de az állat olyan gyorsan mozgott, hogy nem tudta elkerülni a vele való ütközést.
A cég őszinte bocsánatkérést intézett az állat gazdája felé, és kivizsgálja az eset körülményeit.
Az autó, egy Jaguar, kisebb károkkal úszta meg a balesetet.
Az önvezető autók egy típusának korábban a kengurukkal gyűlt meg a bajuk: egyedi mozgásuk miatt nehezen ismerték fel a Volvo járművei ezeket az állatokat, amelyek távolibbnak tűnnek, amikor a levegőben vannak, de amikor lábuk földet ér, közelibbnek.
San Franciscóban egyre több az önvezető autó: a Waymo, amely a Google anyavállalata, az Alphabet tulajdonában áll, egy másik szolgáltató, a Cruise személyében riválist kapott a városban. A General Motors tulajdonolta Cruise a város egyes részein kínálhat taxiszolgáltatást vezető nélküli járműveivel az éjszakai órákban. A Waymo most még csak akkor szállíthat utasokat, ha vezető is ül az automata módban használt autóban.
A városban június 29-én szavaznak arról, hogy engedélyezik-e az önvezető autókat használó személyszállító cégeknek azt, hogy a nap bármely szakában, sofőr jelenléte nélkül szállítsanak utasokat.
Az önvezető autók bevezetése a forgalomba nem egyszerű. A városban akár több százra vagy ezerre is rúghat azoknak az eseteknek a száma, amelyekben az önvezető járművek szabálytalanul közlekedtek, akadályozták a forgalmat.
Tavaly bejárta az internetet egy videó, melyen látható volt, ahogy a rendőrség megállítja a Cruise egyik járművét, mert a fényszórók felkapcsolása nélkül közlekedett. Amikor a rendőrök megállították, a vezető nélküli jármű a kereszteződés másik oldalára száguldott.
Egy másik incidensben a Cruise közel 20 önvezető autója több mint két órán keresztül akadályozta a forgalmat, míg le nem tolták azokat az útról. Más esetekben építkezési területekre vagy bűnügyi helyszínelésekre hajtottak be, és nem követték a rendőri utasításokat.
Más statisztikák ugyanakkor megvédik az önvezető járművek biztonságosságát. 2023 januárjáig Kaliforniában és Arizonában 1,6 millió kilométert tettek meg a Waymo járművei, saját statisztikáik szerint pedig ez idő alatt 20 balesetben vettek részt, melyek közül 18 csak kisebb koccanás volt. A koccanások java úgy történt, hogy a Waymo autója álló helyzetben volt, tehát belehajtottak, 10 százalékuk pedig éjjel esett meg a Verge cikke szerint.
San Franciscó-i adatok is arra utalnak, hogy az önvezető autók gyakrabban vétlenek a velük történt balesetekben, mint ahányszor vétkesek, a másik jármű vezetői pedig sokszor hagyják el anélkül a helyszínt, hogy kapcsolatba léptek volna az autót tulajdonló vállalatokkal. Egyoldalú lenne tehát a technológiát felelőssé tenni a balesetekért: bár az is fejlesztésre szorul. de gyakran nem is a gép, hanem az ember a hibás.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…