Az év elején megemelt tarifák nem vetették vissza a taxizási kedvet – árulta el a novekedes.hu -nak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Aki gyakran megy hosszabb utakra taxival, az néha az út végén belefuthat egy meglepő beszélgetésbe. A sofőrök néha felajánlják, hogy megadják a saját számukat, így a taxitársaság megkerülésével is fel lehet őket keresni, cserébe alacsonyabb áron is hajlandók a fuvarozásra.
Különösen jellemző ez a kisebb vidéki városokban, ahol egyébként is sokszor érzésre olyan mintha vadnyugati körülmények uralkodnának a taxis piacon. A sofőrök néha a fuvarozást a személyes kocsijukkal intézik, a díjat pedig érzésre, néha hasraütésszerűen határozzák meg.
A feketézés kapcsán Metál Zoltán a novekedes.hu-nak elmondta: „Elszomorító, hogy ez még mindig egy létező és működő modell, de az is elgondolkodtató, hogy azok az utasok, akik ezt igénybe veszik, mit várnak ha károsulnak, akár egy közlekedési baleset áldozataként. Sajnos volt már erre is példa sok esetben az elmúlt években. Ilyenkor nincs hova és kihez fordulni esetleges kártérítési igény esetén. Ez továbbra is orosz rulett.”
Viszont Budapesten a jelek szerint azok a taxis hiénák, akik rendszerint a főváros csomópontjaira telepednek rá és áthágva a szabályokat a kiszabott áraknál jóval nagyobb összegekért furikázzák a turistákat, kezdenek visszaszorulni.
„Tíz évvel ezelőtt tele volt a külföldi sajtó azokkal a budapesti taxis rémtörténetekkel, amikkel sajnos jogosan sokkolták a hazánkba látogatókat. Mára komoly mértékben csökkent ezeknek a Budapestre negatív hatással bíró cikkeknek a száma, még annak ellenére is, ha nem sikerült teljes mértékben az illegális taxisokat kiűzni a paradicsomból” – mondta el Metál Zoltán, aki azt is elárulta a novekedes.hu-nak, hogy miként hatottak a piacra a magasabb fővárosi tarifák.
A taxis díjak legutóbb még márciusban emelkedtek, méghozzá egységesen tíz százalékkal. Emiatt
Az utasok az első hetekben, ahogy az korábban is lenni szokott, körülbelül 10 százalékkal mérsékelték a taxiszolgáltatás igénybe vételét, ami később egy hónapon belül újra visszaállt a korábbi szintre.
Azaz továbbra is komoly az igény, a budapesti és kiszámítható hatósági rögzített áron szolgáltató taxikra.
A vállalkozások bevétel-emelkedése ezzel párhuzamosan kompenzálta az egyre emelkedő és nagy terheket jelentő költségeket.
az előző évhez képest, így érezhető a vállalkozások számára is az optimizmus a szabályozott szektorban – mondta el az Országos Taxis Szövetség elnöke.
A nyári szezont érintő várakozások kapcsán Metál Zoltán úgy fogalmazott: a turizmus erőteljes lendülete és emelkedő íve hónapok óta érezhető a fővárosban. A külföldi turisták inkább a biztonságos országokat és városokat választják kikapcsolódási célpontnak, mint a veszélyesebb és bizonytalan, de a pénztárcabarátnak tűnő országokat.
Ha nem kap gellert ez a folyamat akkor a turizmus növekedése, a budapesti taxiknak és a kapcsolt idegenforgalmi szektornak kiszámítható, folyamatos és növekedő árbevételt fog biztosítani.
Az egységes budapesti arculat egyébként jót tett a fővárosnak. Metál Zoltán elmondása szerint mára a főváros védjegyévé vált. New York után, már a legtöbben a sárga taxit Budapesttel is azonosítják.
Forrás: novekedes.hu kép: illusztráció
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…
A DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint márciusban minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma:…
Nem igazán közismert, de tény, hogy létezik Magyarországon olyan B kategóriás járművezetői engedély, ami kizárólag…