Az Allianz biztosítóhoz tartozó Allianz Trade egy friss jelentése szerint az európai döntéshozók a Kínából behozott autókra kivetett válaszvámokkal, az akkumulátortechnológiák fejlesztésével és a kínai OEM-ek európai termelésének engedélyezésével védhetik meg a régiós gazdaságokat és gyártókat.
Az európai autógyártóknak kettős kihívással kell szembesülniük: egyrészt Kínában csökken a részesedésük a hazai riválisok erősödésével, másrészt pedig Európában az importált kínai elektromos autók térhódításával kell megbirkózniuk
A kínai villanyautós piac telített, amely a kínai gyártóknak olyan problémát okoz, amit az Európába irányuló export növelésével igyekeznek orvosolni – írja az Autopro.hu.
A kár a GDP-ben is feltűnhet
Az Allianz Trade elemzői szerint a kínai e-autók növekvő importja 2030-ra az Európai Unió GDP-jét 0,15 százalékkal csökkentheti.
Németország, Szlovákia és Csehország autóipartól függő gazdaságai még nagyobb csapást szenvedhetnek – tették hozzá az elemzők, akik az ezen országok GDP-jében keletkező kárt 0,3-0,4 százalékra teszik.
A Reuters által szemlézett „The Chinese challenge to the European automotive industry” (A kínai kihívás és az európai autóipar) című jelentésben továbbá rámutatnak, hogy az akkuk és e-autók helyben gyártását ösztönző amerikai inflációcsökkentési törvény szintén az európai piac felé tereli a kínai gyártókat.
A kínai piac és a kínai gyártók elektrifikációja egyébként nem csak Európát érintheti rosszul, a japán autógyártók ugyanis, európai társaikhoz hasonlóan versenypozíciójuk romlását tapasztalják a világ legnagyobb autópiacán.
Forrás. napi.hu kép: illusztráció
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…
A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…