Az Allianz biztosítóhoz tartozó Allianz Trade egy friss jelentése szerint az európai döntéshozók a Kínából behozott autókra kivetett válaszvámokkal, az akkumulátortechnológiák fejlesztésével és a kínai OEM-ek európai termelésének engedélyezésével védhetik meg a régiós gazdaságokat és gyártókat.
Az európai autógyártóknak kettős kihívással kell szembesülniük: egyrészt Kínában csökken a részesedésük a hazai riválisok erősödésével, másrészt pedig Európában az importált kínai elektromos autók térhódításával kell megbirkózniuk
A kínai villanyautós piac telített, amely a kínai gyártóknak olyan problémát okoz, amit az Európába irányuló export növelésével igyekeznek orvosolni – írja az Autopro.hu.
A kár a GDP-ben is feltűnhet
Az Allianz Trade elemzői szerint a kínai e-autók növekvő importja 2030-ra az Európai Unió GDP-jét 0,15 százalékkal csökkentheti.
Németország, Szlovákia és Csehország autóipartól függő gazdaságai még nagyobb csapást szenvedhetnek – tették hozzá az elemzők, akik az ezen országok GDP-jében keletkező kárt 0,3-0,4 százalékra teszik.
A Reuters által szemlézett „The Chinese challenge to the European automotive industry” (A kínai kihívás és az európai autóipar) című jelentésben továbbá rámutatnak, hogy az akkuk és e-autók helyben gyártását ösztönző amerikai inflációcsökkentési törvény szintén az európai piac felé tereli a kínai gyártókat.
A kínai piac és a kínai gyártók elektrifikációja egyébként nem csak Európát érintheti rosszul, a japán autógyártók ugyanis, európai társaikhoz hasonlóan versenypozíciójuk romlását tapasztalják a világ legnagyobb autópiacán.
Forrás. napi.hu kép: illusztráció
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…