Kedden benyújtotta a kormány az Egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló előterjesztését (a törvényjavaslat szövege pdf-ben itt olvasható), amely tizenhárom különféle törvény egyes passzusait módosítaná. A tervezett változtatások között kisebb, technikai jellegű szabályváltoztatások mellett érdemi újdonságok is vannak.
A Lázár János építési és közlekedési miniszter által jegyzett jogszabálytervezet sok egyéb mellett az alábbi változtatásokat jelentheti, ha a parlament elfogadja majd a törvényt:
emellett több jogszabályt módosítana a törvényjavaslat uniós jogharmonizációs szempontok alapján.
————————————————————————————————————————
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 12. §-a a következő (11) és (12) bekezdéssel egészül ki:
„(11) A személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat a személyszállító szolgáltatást 24 igénybe vevők jogainak védelme, valamint a személytaxi-szolgáltatási és a diszpécserszolgáltatási tevékenység jogszerű végzésének utólagos ellenőrizhetősége céljából a megrendelések tekintetében – függetlenül a megrendelés formájától – rögzíti
a) a személyszállító szolgáltatást megrendelés alapján igénybe vevő személy nevét (az e bekezdés alkalmazásában a továbbiakban: utas),
b) a rendelés felvételének időpontját,
c) az utas felvételének helyét,
d) a személytaxi-szolgáltatás célállomását,
e) a személytaxi-szolgáltatás teljesítésének kezdő és befejező időpontját,
f) a személytaxi-szolgáltatást teljesítő járművezető nevét,
g) a személytaxi-szolgáltatást teljesítő jármű rendszámát,
h) a személytaxi-szolgáltatást teljesítő járművet üzemben tartó vállalkozás nevét, székhelyét, valamint
i) a személytaxi-szolgáltatásért felszámolt viteldíj összegét.
(12) A személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat a (11) bekezdés szerinti adatokat a megrendelést követő három hónapig megőrzi, valamint azt a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendeletben meghatározott, ellenőrzésre jogosult hatóság felhívására rendelkezésére bocsátja.”
————————————————————————————————————————-
A törvénytervezet mindezek túl jelentősen megemelné a légiközlekedési hatósági eljárások díjait is: a javaslat 1. számú melléklete szerint például a „Légitársasági pilóta, kereskedelmi pilóta és többfős személyzet pilóta szakszolgálati engedélyekhez és kapcsolódó tanúsítványokhoz és jogosításokhoz képzéseket nyújtó, jóváhagyott képző szervezet (ATO) éves felügyelete” díjszabása a mostani 120 000 forintról 2 000 000 forintra emelkedne, és szintén évi 2 000 000 forintos díja lenne a repülőorvosi központ éves felügyeletének, aminek a tarifája most 60 000 forint.
Forrás: telex.hu Kép: illusztráció
Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…
A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…
Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…
Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…
A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…
Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…