Ettől az évtől a járulékbevallások havi kötelezettsége negyedévesre változott. A negyedévet követő hónap 12.-ig kell beküldeni az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást. Itt közbevetőleg megjegyzem, hogy nyugdíj melletti vállalkozókra és katásokra ez a kötelezettség nem vonatkozik.
További újdonság, hogy a járulékköteles jövedelmet göngyölítéses eljárással kell számolni. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Eddig, ha egy főállású átalányadózó vállalkozó bevétele egy adott hónapban túllépte azt az összeget, amely a minimálbéres jövedelmet jelentette (2022-ben a havi egymillió forintot), annak járulékait a tényleges jövedelem után kellett fizetnie. Ugyanakkor a következő hónapban, ha nem is érte el a minimálbért, mégis a szerint kellett fizetni. Extrém esetben akár nulla forint bevétel után is.
2023-tól a számolási módszer megváltozik, a negyedéven belül figyelembe lehet venni a minimálbért el nem érő jövedelmet egy magasabb jövedelmet jelentő hónap ellenében. A bevételt, ezáltal a jövedelmeket tehát göngyölíteni kell.
Nem egyszerű a művelet, úgy hogy ne is ássuk bele magunkat, bízzuk ezt a könyvelőre. A vállalkozónak mindössze az a feladata, hogy a könyvelőnek adatot szolgáltasson, mégpedig a következők szerint:
A havi helyett negyedéves járulékbevallást a 2358-as bevallási nyomtatványon kell teljesíteni. Fentiek miatt a főállású átalányadózó vállalkozónak már célszerű naprakész adatokkal rendelkeznie a szabályos és pontos adatszolgáltatás érdekében.
Eleinte biztosan sok lesz a hibás bevallás, a javításra, önellenőrzésre szintén a 2358-as számú nyomtatvány szolgál.
-oli-
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…