Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka, amely ID. 2all tanulmányával kínál először kitekintést egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen modellre. Az első jellemzők: elsőkerék-hajtás, akár 450 kilométer hatótáv, innovatív műszaki megoldások – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner) – és a Volkswagen új formai nyelvezete. A sorozatgyártású változat az MEB Entry platform műszaki alapjaira épül majd és azon tíz új e-modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.
Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „Gyorsan és alapjaiban alakítjuk át a vállalatot – mégpedig azon egyértelmű céllal, hogy a Volkswagen igazi Love Brand lehessen. Az ID. 2all jól mutatja, hogy összességében hova szeretnénk márkánkkal eljutni: közel az ügyfelekhez, csúcstechnikával és tetszetős formavilággal.” – A Volkswagen márka 2025-ben mutatja be az európai piacon az ID. 2all sorozatgyártású változatát, a cél a 25 ezer euró alatti alapár.
Imelda Labbé, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja kiemelte: „A mobilitás új világába hozzuk el a Volkswagen jellegzetes erényeit, azaz a csúcsszínvonalú minőséget és kidolgozást, valamint a kiváló szoftvereket és a valódi hozzáadott értéket jelentő digitális szolgáltatásokat. Ennek során mindvégig ügyfeleink igényei és elvárásai állnak a középpontban.”
Az ID. 2all a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) legújabb fejlesztési szintjének műszaki alapjaira készül. Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID. 2all lesz az első elsőkerékhajtású MEB-modell. Kihasználjuk moduláris elektromos hajtásrendszer-platformunk nagy fokú rugalmasságát, s az MEB Entry egyaránt mércéül szolgálhat majd a technika és a mindennapos használhatóság terén.”
A továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg az ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd, WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.
A Volkswagen emellett ismét nagyobb hangsúlyt fektet a formatervezésre. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője: „Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetére kínál kitekintést, amely a stabilitás, a szimpátia és az izgalom három sarokkövére épül.”
Külső dizájn – barátságos arculat, dinamikus megjelenés és újszerű C oszlop
Ezen új formai nyelvezet egyik eleme a Golf első generációja számára tervezett C oszlop különleges kialakítása, az ID. 2all pedig az első Volkswagen ennek újszerű interpretációjával. A tanulmánymodell további dizájnjellemzői között szerepel a vizuálisan egyértelműen és erőteljesen a kerekekre összpontosító karosszéria, a barátságos arculat, az erőteljesen dinamikus megjelenés és az időtlen elegancia.
Belső dizájn – nagyvonalú térkínálat, színvonalas minőségérzet és magától értetődő kezelés
A belső teret szintén letisztult formavilág határozza meg, emellett kiemelekdő színvonalú minőségérzet, hagyományos hangerőszabályzóval kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér térfogata tekintélyes 490–1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák képviselőit is felülmúlja.
Felgyorsított elektromos offenzíva – 2026-ig tíz új e-modell
Az ID. 2all sorozatgyártású változata azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig a Volkswagen megjelenik a piacon.
Idén mutatkozik be a már debütált új ID.3 mellett a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin.
Majd 2026-ban érkezik az elektromos kompakt SUV-modell, de – minden kihívás ellenére – egy 20 ezer euró alatti elektromos autón is dolgozik a Volkswagen. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai között, célja pedig e-autói 80 százalékos részaránya európai értékesítésében. A Volkswagen márka eddig 70 százalékos részaránnyal kalkulált.
A Volkswagen ID. 2all jármű tanulmánymodell és nem kapható kereskedelmi forgalomban.
ID. 2all – műszaki adatok | |
Hajtásrendszer | MEB Entry, elsőkerék-hajtás |
Teljesítmény | 166 kW/226 LE |
Hatótáv | mintegy 450 km (WLTP) |
Töltési idő | 10-ről 80 százalékra mintegy 20 perc |
Gyorsulás 0-100 km/h | <7 s |
Max. sebesség | 160 km/h |
Hosszúság | 4050 mm |
Szélesség | 1812 mm |
Magasság | 1530 mm |
Tengelytáv | 2600 mm |
Csomagtér térfogata | 490–1330 l |
Gumiabroncsok | 225/40 R 20 |
Forrás: Porsche Hungaria
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…
Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…