Categories: Könyvelés

Elavult emailcímek

Baj lehet belőle!

 

Immár tizenhét éve, 2006-ban kezdődött az elektronikus ügyintézés kiépítése a vállalkozók és az adóhatóság között. Eleinte csak az adó- és járulékbevallásokat kellett ügyfélkapun keresztül továbbítani, később már a különböző kérelmeket is. Az elektronikus ügyintézéshez azóta csatlakoztak az önkormányzati adóhatóságok is. Vállalkozóként így ma már semmiféle bevallást, kérelmet nem fogadnak be papír alapon (egy-két igen ritka kivétellel).

Az elektronikus ügyintézéshez százával vannak a konkrét ügyhöz megfelelő nyomtatványok, mégis előfordul, hogy ezek között nem találunk megfelelőt. Ebben az esetben a beadványt a saját szavainkkal megfogalmazva az ún. e-papír felületen kell eljuttatni a megfelelő hatósághoz. (epapir.gov.hu) Ennek a menürendszerében is elég szépen el lehet tévedni!

 

De nem csak a vállalkozó köteles az elektronikus ügyintézésre, hanem a hatóságok is. Ezért aztán az értesítések, felhívások, tájékoztatók nem postai úton, hanem a tárhelyre érkeznek, amelyről minden esetben egy jelzés érkezik az ügyfél által megadott email címre. Sokszor előfordul azonban, hogy az ezelőtt 10-12 évvel megadott emailcím már nem aktív. A vállalkozó időközben új emailcímet kreált magának, azonban ezt az ügyfélkapun (új neve Ügyfélportál) és az értesítési tárhelyen nem vezette át.

Akinek az emailcíme már nem aktív, továbbá nem nézegeti havonta a tárhelyét (miért is tenné?), az azzal a problémával szembesülhet, hogy a neki szóló értesítéseket egyáltalán nem kapja meg. A tárhelyről ugyanis harminc nap elteltével törlődnek ezek a dokumentumok. Igaz, hogy ez alatt a harminc nap alatt háromszor is felhívják erre a figyelmet, de ha az email cím nem jó, akkor mindegy hányszor írnak arra.

 

Térjünk át a gyakorlati tennivalókra: Először is tartsuk karban tárhelyünket. Szükség esetén változtassunk jelszót, mert az kétévenként amúgy is lejár.

Az értesítési tárhelyre való belépés (tarhely.gov.hu) a KAÜ felületen (Központi Azonosítási Ügynök) történik felhasználónevünk és jelszavunk megadásával.  Ezt követően a jobb felső részen a beállítások gombra kattintsunk, és már láthatjuk is a tárhelyre megadott emailcíműnket. Ha módosítani akarunk, akkor a jobboldali „szerkesztés” ikonra kattintsunk és módosítsuk az email címünket az érvényesre. A mentés gombra kattintva a központi rendszer egy hatjegyű kódot küld a megadott emailcímre, ezt kell beírni a felületen megjelenő ablakba. Ha mindent jól csináltunk, akkor a tárhelyre érkező dokumentumokról már a módosított email címre kapjuk az értesítéseket.

 

Régebben mindenkit pánik fogott el, ha tértivevényes levél jött a NAV-tól. Csak rossz hír lehet! Vajon mit követhettünk el?  Ma már néhány nagyon ritka kivételtől eltekintve nem leveleznek postai úton. A tárhelyre érkezik minden. Érvényes email cím nélkül azonban csak sötétben tapogatódzunk…

-oli-

 

OldA

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

1 óra ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

1 óra ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

1 óra ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

17 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

23 óra ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago