A Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell maximális ötcsillagos eredményt ért el az új gépkocsik biztonsági teljesítményét vizsgáló, független Euro NCAP szervezet tesztjén. Akárcsak korábban az IONIQ 5, a Hyundai IONIQ almárkájának legújabb tagja is a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja, amit az adható legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel igazolt az Euro NCAP
Az Euro NCAP négy kategóriában – “felnőtt utasok”, “gyermek utasok”, “a közlekedés sérülékeny résztvevői” és “biztonsági segédrendszerek” – vizsgálja a járművek teljesítményét. Az ötcsillagosra értékelt Hyundai IONIQ 6 kiemelkedően jól teljesített a “felnőtt utasvédelmi”, “gyermek utasvédelmi” és “biztonsági segédrendszerek” kategóriákban.
„Az a tény, hogy az IONIQ 5 után az IONIQ 6 is maximális, ötcsillagos minősítést érdemelt ki az Euro NCAP szervezettől, jól példázza, hogy a Hyundai nem csupán a jövő mobilitása terén számít piacvezető szereplőnek, de modellei a legbiztonságosabbak közé tartoznak Európában.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Ezek az ötcsillagos Euro NCAP eredmények is azt bizonyítják, hogy a Hyundai magas szintű menetbiztonságot, valamint fejlett technológiai alapú mobilitási megoldásokat kínál nem csak ügyfelei, de a közlekedés többi résztvevője számára is.”
A fejlett vezetőtámogató rendszerek a legmagasabb szintű biztonságot kínálják az IONIQ 6 vásárlók számára
Az IONIQ 6 az alapfelszerelésként kínált hét légzsákon túlmenően a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza, és ezáltal maximális biztonságot és kényelmet kínál vezetőjének és utasainak. A HDA 2 autópálya asszisztens funkció segít tartani a beállított sebességet, illetve az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, továbbá a sáv középvonalában tartja az autót, akár ívmenetben is.
Az intelligens sebességtartó automata (SCC) nem csupán a követési távolságot tartja az elöl haladó gépkocsi mögött, de a vezető által beállított maximális sebességet is, méghozzá a sofőrtől korábban megfigyelt vezetési stílushoz alkalmazkodva. A funkció a navigációs rendszertől kapott útinformációk alapján optimalizálja az automatizált vezetés folyamatát, és a menetsebességet szabályozva gondoskodik a biztonságos kanyarodásról. Az elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA) menet közben segít megelőzni az ütközést a jármű elé kerülő akadályokkal: figyelmezteti a vezetőt a veszélyhelyzetre, valamint támogatja a hatékony vészfékezést.
A Hyundai IONIQ 6 fejlett vezetéstámogató funkciói számos további forgalmi szituációban is támogatják a vezetőt: például, ha kereszteződésben kíván bekanyarodni vagy azon áthaladni, illetve, ha sávváltás során szemből vagy oldalról közeledő járművet észlelnek, kiegészítve mindezt az elkerülő kormányrásegítés funkcióval. A további félautonóm vezetőtámogató funkciók között említést érdemel az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), amely az aktuális korlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), amely szemből közeledő jármű esetén automatikusan tompított világításra kapcsol, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.
Az IONIQ 6 különböző vezető-felügyeleti funkciókat is kínál. Ilyen a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), amely felügyeli a figyelem intenzitását, és figyelmeztető jelzést ad le, amennyiben a vezető figyelme lankad. Ilyenkor szükség esetén pihenőt javasol. Olyankor is figyelmezteti vezetőjét az autó, ha a sorban előtte várakozó gépkocsi elindult.
Bizonyos funkciók egymással összehangolt működéssel igyekeznek megelőzni az ütközést a legváltozatosabb menethelyzetekben. Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) sávváltás során segít elkerülni az ütközést az IONIQ 6 mögött és mellett haladó járművekkel. Egy másik funkció, a holttérfigyelő monitor (BVM) a holttéri terület képét kijelzőn megjelenítve segíti a biztonságos sávváltást. Hasonló szerepet tölt be a hátrameneti keresztirányú ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) funkció, amely tolatás közben megelőzi a balról vagy jobbról közeledő járművekkel történő ütközést.
Az IONIQ almárka legújabb tagja a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer (SEW) segítségével gondoskodik hátsó utasainak védelméről. A rendszer hátulról közeledő járművek esetén figyelmezteti az utasokat, amennyiben azok megpróbálják kinyitni a hátsó oldalajtókat. A manőverezést különböző parkolástámogató rendszerek teszik minden eddiginél egyszerűbbé és biztonságosabbá. Az előre- és hátrameneti, illetve oldalirányú parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) például manőverezés közben segít elkerülni az esetleges akadályokat, illetve gyalogosokat
Bőven bírja: 614 km elektromos hatótávolság
Az IONIQ 6 felhasználói közvetlenül élvezhetik a Hyundai Motor Group azon célkitűzésének gyümölcseit, hogy olyan fejlett akkumulátor-technológiát fejlesszen és alkalmazzon, amely stresszmentes vezethetőséget és hosszú hatótávolságot biztosít ügyfelei számára. Az IONIQ 6 WLTP-norma szerint mért átlagos energia-felhasználása 13,9 kWh/100 km, ami a forgalomban kapható egyik legtakarékosabb elektromos járművé teszi. Ezzel párhuzamosan a 614 kilométeres hatótávolság (WLTP, vegyes ciklus) ugyancsak az egyik legjobb érték a piacon.
Ez a lenyűgöző teljesítmény elsősorban a Hyundai Motor Group által kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) képességeinek, valamint az elektromos Streamliner modell különösen alacsony légellenállásának köszönhető. Az E-GMP optimális elektromos teljesítményt kínál. Támogatja a 800V-os ultragyors töltést, amellyel mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométerre elegendő energiát képes magához venni, és 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető; illetve további adapterek vagy egyéb komponensek nélkül alkalmas a 400V-os töltésre is.
Az IONIQ 5-öshöz hasonlóan az új IONIQ 6 is rendelkezik az innovatív V2L (járműből-a-fogyasztóra) funkcióval, amelynek köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést tölthetnek a jármű akkumulátoráról – praktikus megoldás áramszünet esetén éppúgy, mint kempingezés vagy szabadidős tevékenységek során. A V2L funkció használatához külön tartozékként megrendelhető adapterre van szükség, amelyet a külső töltő csatlakozóba kell illeszteni. Ezen kívül egy másodlagos, belső elektromos aljzat is rendelkezésre áll: a hátsó ülések alatt elhelyezett csatlakozó ideális hordozható számítógépek, mobiltelefonok és egyéb személyes berendezések töltésére, illetve működtetésére.
Az IONIQ 6 emellett az első olyan Hyundai modell, amelyben a különböző funkciókat vezérlő szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) frissíthetők. A technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos rendszerek, az önvezető funkciók, az akkumulátor és egyéb rendszerek vezérlő szoftverjeiből mindig a legfrissebb verzió álljon rendelkezésre, ami biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a vezetést. Az OTA funkció segítségével a térképadatok, illetve a multimédiás rendszer szoftverje is frissíthető.
Forrás/képek: Hyundai
Csaknem két hónapra hétköznaponként is megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és kikapcsolódni vágyók…
Folytatódik a nagykörúti villamosvonal modernizálása: a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti,…
Nem árulunk el újat azzal, hogy aki B osztályú vezetői engedélyt, azaz a köznyelvben B…
Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használt piacról is…
Tisztelt Kollégáim! Ez úton tudhatom veletek, hogy Kanell István kollégánk, hosszan tartó betegséget követően, május…
Egy éve, 2024 júniusában, nyolc év szünet után hatalmas akciókkal tért vissza az Uber Budapestre. Előbb ingyenes…