Categories: Hírek

Ausztriában a használt autók 7600 euróval drágábbak, mint a járvány előtt

Akinek jelenleg autóra van szüksége, annak nehéz: az új autók szállítási ideje hosszú, a használt piac üres, az autók drágák. Jó az eladóknak: bárki, aki el akarja adni használt járművét, jelenleg is minden eddiginél magasabb profitra tehet szert – írta meg a Kronen Zeitung cikke alapján az autoszektor.hu.

 

A jelenlegi AutoScout24 használtautó-árindex (AGPI) szerint az autóvásárlóknak átlagosan 27 472 eurót kell kiadniuk egy használt autóért Ausztriában. „Még mindig nincs vége az áremelkedésnek. A 2019 augusztusi járvány előtt a használt autó átlagosan 19 859 euróba került, ami 7 600 euróval kevesebb. De még egy évvel ezelőtt, 2021 nyarán is 3700 euróval alacsonyabbak voltak az átlagos költségek a jelenlegi árszintnél” – magyarázza Alexander Vysek, az ausztriai online autóbörze értékesítési vezetője.

 

Éves összevetésben akár 17 százalékos áremelkedés is lehet

A felső középosztály járműszegmensei közül a használt autók ára emelkedik a legnagyobb mértékben, 17,4 százalékkal, az átlagár itt jelenleg 31 737 euró. A kisautók különösen népszerűek, bár a kínálat visszaeséssel párosul. Ennek megfelelően az árak a második legerősebbek, 14,3 százalékkal emelkedtek. Az osztrákoknak átlagosan 15 110 eurót kell készenlétben tartaniuk egy ilyen népszerű kicsiért.

A középosztály autóit 2022 augusztusában 25 731 euróért kínálták, és szintén gyorsan, 14 százalékkal nőttek áraik az előző év azonos időszakához képest. Ezt követi a felső osztály, amely jelenleg 63 374 eurónál jár.

A furgonok és a kisbuszok is nagyon népszerűek, közel 35 000 euróért kínálják őket. Az “árrali” egyetlen kiugró értéke a sportautó-kategória, amely a legalacsonyabb, 2,4 százalékos áremelkedést regisztrálta.

Az árak az életkorral arányosan emelkednek

Az árak még korosztályonkénti bontásban is kétszámjegyű tartományban emelkedtek az előző év azonos időszakához képest.

A 10 és 20 év közötti autók 10 473 euróért körülbelül harmadával drágábbak, mint egy évvel ezelőtt.

Az 5 és 10 év közötti korosztály 16 605 euróról 21 574 euróra nőtt.

De a fiatalabb modellek is drágultak akár 20 százalékkal. A youngtimerek (20 éves kortól) árai 25,8 százalékkal, a klasszikusok (30 éves kortól) árai “csak” 14 százalékkal emelkedtek – írja az osztrák honlap adatai alapján az

autoszektor.hu kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

6 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

23 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

23 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago