Categories: Hírek

Ausztriában a használt autók 7600 euróval drágábbak, mint a járvány előtt

Akinek jelenleg autóra van szüksége, annak nehéz: az új autók szállítási ideje hosszú, a használt piac üres, az autók drágák. Jó az eladóknak: bárki, aki el akarja adni használt járművét, jelenleg is minden eddiginél magasabb profitra tehet szert – írta meg a Kronen Zeitung cikke alapján az autoszektor.hu.

 

A jelenlegi AutoScout24 használtautó-árindex (AGPI) szerint az autóvásárlóknak átlagosan 27 472 eurót kell kiadniuk egy használt autóért Ausztriában. „Még mindig nincs vége az áremelkedésnek. A 2019 augusztusi járvány előtt a használt autó átlagosan 19 859 euróba került, ami 7 600 euróval kevesebb. De még egy évvel ezelőtt, 2021 nyarán is 3700 euróval alacsonyabbak voltak az átlagos költségek a jelenlegi árszintnél” – magyarázza Alexander Vysek, az ausztriai online autóbörze értékesítési vezetője.

 

Éves összevetésben akár 17 százalékos áremelkedés is lehet

A felső középosztály járműszegmensei közül a használt autók ára emelkedik a legnagyobb mértékben, 17,4 százalékkal, az átlagár itt jelenleg 31 737 euró. A kisautók különösen népszerűek, bár a kínálat visszaeséssel párosul. Ennek megfelelően az árak a második legerősebbek, 14,3 százalékkal emelkedtek. Az osztrákoknak átlagosan 15 110 eurót kell készenlétben tartaniuk egy ilyen népszerű kicsiért.

A középosztály autóit 2022 augusztusában 25 731 euróért kínálták, és szintén gyorsan, 14 százalékkal nőttek áraik az előző év azonos időszakához képest. Ezt követi a felső osztály, amely jelenleg 63 374 eurónál jár.

A furgonok és a kisbuszok is nagyon népszerűek, közel 35 000 euróért kínálják őket. Az “árrali” egyetlen kiugró értéke a sportautó-kategória, amely a legalacsonyabb, 2,4 százalékos áremelkedést regisztrálta.

Az árak az életkorral arányosan emelkednek

Az árak még korosztályonkénti bontásban is kétszámjegyű tartományban emelkedtek az előző év azonos időszakához képest.

A 10 és 20 év közötti autók 10 473 euróért körülbelül harmadával drágábbak, mint egy évvel ezelőtt.

Az 5 és 10 év közötti korosztály 16 605 euróról 21 574 euróra nőtt.

De a fiatalabb modellek is drágultak akár 20 százalékkal. A youngtimerek (20 éves kortól) árai 25,8 százalékkal, a klasszikusok (30 éves kortól) árai “csak” 14 százalékkal emelkedtek – írja az osztrák honlap adatai alapján az

autoszektor.hu kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

18 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

19 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago