A Volkswagen Csoport beszerzési igazgatója, Murat Aksel nyilatkozott a német Automobilwoche szaklapnak, és megosztotta, mit gondol jelenleg a chiphiányról és az ellátási láncok állapotáról – jelent meg a hír a villanyautosok.hu oldalon.
Nem volt túl optimista.
Nem kivétel, szabály
A COVID árnyékából előlépő chiphiány komoly kihívások elé állította az autóipart, amelyek a mai napig éreztetik hatásukat. Igen, az autógyártók éltek a helyzettel, és az évtizedes mélyponton lévő eladási darabszámok ellenére rekord nyereséget realizálnak, de attól még az alkatrészhiány valós probléma.
Aksel szerint a helyzet csak kis mértékben javult, és a végső megoldást a beszállítók új gyártási kapacitásai fogják elhozni, azonban azokra 2023 végéig várni kell még. Addig alapvetően folyamatosan hiányok lesznek a félvezetőkből. Bár korábban még úgy gondolta, a következő év elejére rendeződhet a helyzet, most már úgy látja, strukturális problémáról van szó, amely egy ideig még velünk marad.
A német szaklap által megkérdezett szakértők szerint egyébként a gondokat részben az autógyártók mélyítették el azzal, hogy az elérhető alkatrészeket inkább drágább, magasabb haszonkulccsal eladható típusokba szerelték. Ezekben azonban több az elektronika így autónként még több chipet szívtak fel.
Forrás: villanyautosok.hu kép: illusztráció
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…