Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működéséért felelős ügyvezető igazgatója az www.index.hu – nak nyilatkozott. Szerinte felül kell vizsgálni az üzemanyagárstopot, mert azzal együtt nem lehet garantálni az ellátást Magyarországon. A lapnak adott exkluzív interjúban a szakember bejelentette: a hétvégén kezdődik a Mol Dunai Finomítójának tervezett karbantartása, ahol szeptemberig nem indulhat újra a termelés. Beszélt arról is: a lakosságnak is takarékoskodnia kell a kutaknál, és sürgette a kormányt a stratégiai tárolók megnyitására. Vajon a kormány meghallja a magyar olajvállalat hangját?
Ratatics Péter az Indexnek adott exkluzív interjúban azt mondta, hogy az egyetlen hazai olajfinomítót, a Dunai Finomítót karbantartások, fejlesztések és vizsgálatok miatt épp akkor kellett leállítani, amikor az egész kontinens energiaválságban szenved, és amikor több olajfinomítót (köztük például az osztrákot és a csehet is) karbantartani kell.
„A biztonságos üzemeltetés miatt halaszthatatlan a finomító leállítása és karbantartása” – indokolta a lépést a vezető. Ratatics Péter ezután tért ki arra, hogy a hiányzó üzemanyag-mennyiség egy részét a pozsonyi finomítóból pótolják majd – amely nemrég indult újra teljes kapacitással –, de ezzel sem tudják fedezni teljesen a hiányt. Nem várt nehézség, hogy a Duna alacsony vízállása miatt az uszályokat kevésbé lehet feltölteni és a hőség miatt a vasúti szállítás is kisebb kapacitással megy, emellett a hazai árszabályozás is szűkíti az importlehetőségeket. Egyszerűen nem éri meg behozni külföldről a terméket – mondta el a hazai olajvállalat ügyvezető igazgatója.
A Mol ügyvezetője szerint emiatt felül kell vizsgálni az árstop lépését, és meg kell nyitni a kormány stratégiai készleteit a piaci szereplők előtt is.
Az interjúban a szakember azt mondta, hogy minél inkább közelít a kereslet a normális szinthez, annál több üzemanyagot tudnak adni a vásárlóiknak. A Mol továbbra is mindenkivel szerződést köt a nagykereskedelemben, és igyekeznek mindenkit ellátni, de nem kizárt, hogy augusztusban a korábban megszokotthoz képest kevesebb terméket szállítanak a partnereiknek.
A Mol-töltőállomásokon alkalmazott 50 literes tankolási korlát mellett is lehetnek egyes kutakon átmeneti leürülések – mondta Ratatics Péter. Hozzátette: mindenkitől azt kérik, hogy csak annyit tankoljon, amennyire szüksége van, mert csak így biztosítható a szükséges mennyiség mindenki számára. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten – tette hozzá.
Forrás: index.hu kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…