Categories: Hírek

Fény az alagút végén?

A biomassza lehet az új generációs üzemanyagok egyik elsődleges forrása – véli a Toyota

 

Hat vállalat együttműködésével hívták életre a napokban a “Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesületet”, amelynek célja a bioetanol üzemanyag-előállítás kutatása a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. Az alapítók között ott van a világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként is ismert és a belsőégésű hidrogénhajtású motorok területén is ígéretes eredményeket felmutató Toyota mellett a japán üzemanyagvállalat ENEOS, a Toyota leányvállalat Daihatsu és Toyota Tsusho, valamint a Toyotával számos területen együttműködő Suzuki és Subaru is, amely vállalatokban a Toyota kisebb részesedéssel is bír.

Hidrogén belsőégesű Toyota-Yamaha nagyteljesítményű_motor

Az új Kutatóegyesület célja, hogy tanulmányozza az üzemanyag-előállítási folyamatok optimalizálásának módjait. A karbonsemlegesség elérése érdekében ugyanis kulcsfontosságú, hogy változatos energialehetőségek legyenek biztosítva a számos különböző régió és fogyasztó igényeinek kielégítésére.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

Az ígéretes megoldások közé tartoznak a megújuló energiaforrásokból előállított, villamos energián alapuló hidrogén és szintetikus üzemanyagok, valamint a bioetanol üzemanyagok, amelyek a növények fotoszintézise révén képesek csökkenteni a széndioxid-kibocsátást – ezek hatékonyságát az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) is megerősítette.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

Mindazonáltal ezen üzemanyagok nyersanyag-beszerzése mellett elengedhetetlen a kérdések tisztázása, valamint megoldásokat kell keresni a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és a társadalmi megvalósításra vonatkozóan a gyártási folyamat során. Ez a Kutatóegyesület támogatja a biomassza felhasználásával kapcsolatos technológiai kutatásokat, valamint a bioetanol üzemanyag hatékony előállítását az autók számára a gyártás során a hidrogén, oxigén és széndioxid optimalizált keringése révén a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. A konkrét kutatási területek az alábbiakra terjednek ki.

Hatékony etanolgyártási rendszerek kutatása

A második generációs, élelmiszerekkel nem versenyző bioetanol-üzemanyag gyártási technológiájának fejlesztése érdekében a Kutatóegyesület termelési létesítményeket tervez, telepít és üzemeltet, azonosítja a termeléssel kapcsolatos problémákat, kutatási megoldásokat, és tanulmányozza a termelési rendszerek hatékonyságának javítását.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

A melléktermékként keletkező oxigén és széndioxid befogásának és felhasználásának kutatása

A Kutatóegyesület azt vizsgálja, hogyan lehet felhasználni a hidrogéngyártás során melléktermékként keletkező magas koncentrációjú oxigént, valamint a bioetanol üzemanyag-előállítás során keletkező széndioxidot.

Kutatás a teljes rendszer hatékony működéséről, beleértve az üzemanyag-felhasználást

A Kutatóegyesület megvizsgálja a tervezett kutatások során nyert bioetanol üzemanyagok gépjárművekben és más járművekben történő felhasználásával kapcsolatos kérdéseket, és megoldásokat keres. Olyan modellformulákat is tanulmányozni fog, amelyek mind a nyersanyagtermesztés termelési volumenét, mind az üzemanyag-termelés volumenét előre jelezhetik.

Hatékony nyersanyagtermesztési módszerek kutatása

A Kutatóegyesület olyan rendszert fejleszt ki, amely optimális termesztési módszereket javasol a hozam maximalizálása és a növényi összetevők optimalizálása érdekében, hogy ezzel biztosítsa a bioetanol üzemanyagok nyersanyagát. Célja a terméshozam-előállítások pontosságának javítása talajösszetétel-felméréssel és egyéb módszerekkel.

A Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesület igazgatóságának elnöke Koichi Nakata, a Toyota karbonsemleges fejlesztési részlegének vezetője lesz.

Forrás/képek: Toyota CE

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

8 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

9 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

1 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

1 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

1 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

2 nap ago