Categories: Hírek

Fény az alagút végén?

A biomassza lehet az új generációs üzemanyagok egyik elsődleges forrása – véli a Toyota

 

Hat vállalat együttműködésével hívták életre a napokban a “Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesületet”, amelynek célja a bioetanol üzemanyag-előállítás kutatása a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. Az alapítók között ott van a világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként is ismert és a belsőégésű hidrogénhajtású motorok területén is ígéretes eredményeket felmutató Toyota mellett a japán üzemanyagvállalat ENEOS, a Toyota leányvállalat Daihatsu és Toyota Tsusho, valamint a Toyotával számos területen együttműködő Suzuki és Subaru is, amely vállalatokban a Toyota kisebb részesedéssel is bír.

Hidrogén belsőégesű Toyota-Yamaha nagyteljesítményű_motor

Az új Kutatóegyesület célja, hogy tanulmányozza az üzemanyag-előállítási folyamatok optimalizálásának módjait. A karbonsemlegesség elérése érdekében ugyanis kulcsfontosságú, hogy változatos energialehetőségek legyenek biztosítva a számos különböző régió és fogyasztó igényeinek kielégítésére.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

Az ígéretes megoldások közé tartoznak a megújuló energiaforrásokból előállított, villamos energián alapuló hidrogén és szintetikus üzemanyagok, valamint a bioetanol üzemanyagok, amelyek a növények fotoszintézise révén képesek csökkenteni a széndioxid-kibocsátást – ezek hatékonyságát az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) is megerősítette.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

Mindazonáltal ezen üzemanyagok nyersanyag-beszerzése mellett elengedhetetlen a kérdések tisztázása, valamint megoldásokat kell keresni a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és a társadalmi megvalósításra vonatkozóan a gyártási folyamat során. Ez a Kutatóegyesület támogatja a biomassza felhasználásával kapcsolatos technológiai kutatásokat, valamint a bioetanol üzemanyag hatékony előállítását az autók számára a gyártás során a hidrogén, oxigén és széndioxid optimalizált keringése révén a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. A konkrét kutatási területek az alábbiakra terjednek ki.

Hatékony etanolgyártási rendszerek kutatása

A második generációs, élelmiszerekkel nem versenyző bioetanol-üzemanyag gyártási technológiájának fejlesztése érdekében a Kutatóegyesület termelési létesítményeket tervez, telepít és üzemeltet, azonosítja a termeléssel kapcsolatos problémákat, kutatási megoldásokat, és tanulmányozza a termelési rendszerek hatékonyságának javítását.

Hidrogén belsőégésű Toyota GR Yaris

A melléktermékként keletkező oxigén és széndioxid befogásának és felhasználásának kutatása

A Kutatóegyesület azt vizsgálja, hogyan lehet felhasználni a hidrogéngyártás során melléktermékként keletkező magas koncentrációjú oxigént, valamint a bioetanol üzemanyag-előállítás során keletkező széndioxidot.

Kutatás a teljes rendszer hatékony működéséről, beleértve az üzemanyag-felhasználást

A Kutatóegyesület megvizsgálja a tervezett kutatások során nyert bioetanol üzemanyagok gépjárművekben és más járművekben történő felhasználásával kapcsolatos kérdéseket, és megoldásokat keres. Olyan modellformulákat is tanulmányozni fog, amelyek mind a nyersanyagtermesztés termelési volumenét, mind az üzemanyag-termelés volumenét előre jelezhetik.

Hatékony nyersanyagtermesztési módszerek kutatása

A Kutatóegyesület olyan rendszert fejleszt ki, amely optimális termesztési módszereket javasol a hozam maximalizálása és a növényi összetevők optimalizálása érdekében, hogy ezzel biztosítsa a bioetanol üzemanyagok nyersanyagát. Célja a terméshozam-előállítások pontosságának javítása talajösszetétel-felméréssel és egyéb módszerekkel.

A Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesület igazgatóságának elnöke Koichi Nakata, a Toyota karbonsemleges fejlesztési részlegének vezetője lesz.

Forrás/képek: Toyota CE

OldA

Recent Posts

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

11 óra ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

14 óra ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

14 óra ago

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

1 nap ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

1 nap ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago