Hat vállalat együttműködésével hívták életre a napokban a “Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesületet”, amelynek célja a bioetanol üzemanyag-előállítás kutatása a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. Az alapítók között ott van a világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként is ismert és a belsőégésű hidrogénhajtású motorok területén is ígéretes eredményeket felmutató Toyota mellett a japán üzemanyagvállalat ENEOS, a Toyota leányvállalat Daihatsu és Toyota Tsusho, valamint a Toyotával számos területen együttműködő Suzuki és Subaru is, amely vállalatokban a Toyota kisebb részesedéssel is bír.
Az új Kutatóegyesület célja, hogy tanulmányozza az üzemanyag-előállítási folyamatok optimalizálásának módjait. A karbonsemlegesség elérése érdekében ugyanis kulcsfontosságú, hogy változatos energialehetőségek legyenek biztosítva a számos különböző régió és fogyasztó igényeinek kielégítésére.
Az ígéretes megoldások közé tartoznak a megújuló energiaforrásokból előállított, villamos energián alapuló hidrogén és szintetikus üzemanyagok, valamint a bioetanol üzemanyagok, amelyek a növények fotoszintézise révén képesek csökkenteni a széndioxid-kibocsátást – ezek hatékonyságát az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) is megerősítette.
Mindazonáltal ezen üzemanyagok nyersanyag-beszerzése mellett elengedhetetlen a kérdések tisztázása, valamint megoldásokat kell keresni a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és a társadalmi megvalósításra vonatkozóan a gyártási folyamat során. Ez a Kutatóegyesület támogatja a biomassza felhasználásával kapcsolatos technológiai kutatásokat, valamint a bioetanol üzemanyag hatékony előállítását az autók számára a gyártás során a hidrogén, oxigén és széndioxid optimalizált keringése révén a karbonsemleges társadalom megteremtése érdekében. A konkrét kutatási területek az alábbiakra terjednek ki.
Hatékony etanolgyártási rendszerek kutatása
A második generációs, élelmiszerekkel nem versenyző bioetanol-üzemanyag gyártási technológiájának fejlesztése érdekében a Kutatóegyesület termelési létesítményeket tervez, telepít és üzemeltet, azonosítja a termeléssel kapcsolatos problémákat, kutatási megoldásokat, és tanulmányozza a termelési rendszerek hatékonyságának javítását.
A melléktermékként keletkező oxigén és széndioxid befogásának és felhasználásának kutatása
A Kutatóegyesület azt vizsgálja, hogyan lehet felhasználni a hidrogéngyártás során melléktermékként keletkező magas koncentrációjú oxigént, valamint a bioetanol üzemanyag-előállítás során keletkező széndioxidot.
Kutatás a teljes rendszer hatékony működéséről, beleértve az üzemanyag-felhasználást
A Kutatóegyesület megvizsgálja a tervezett kutatások során nyert bioetanol üzemanyagok gépjárművekben és más járművekben történő felhasználásával kapcsolatos kérdéseket, és megoldásokat keres. Olyan modellformulákat is tanulmányozni fog, amelyek mind a nyersanyagtermesztés termelési volumenét, mind az üzemanyag-termelés volumenét előre jelezhetik.
Hatékony nyersanyagtermesztési módszerek kutatása
A Kutatóegyesület olyan rendszert fejleszt ki, amely optimális termesztési módszereket javasol a hozam maximalizálása és a növényi összetevők optimalizálása érdekében, hogy ezzel biztosítsa a bioetanol üzemanyagok nyersanyagát. Célja a terméshozam-előállítások pontosságának javítása talajösszetétel-felméréssel és egyéb módszerekkel.
A Következő Generációs Gépjármű-üzemanyagok Biomassza-innovációjával Foglalkozó Kutatóegyesület igazgatóságának elnöke Koichi Nakata, a Toyota karbonsemleges fejlesztési részlegének vezetője lesz.
Forrás/képek: Toyota CE
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…