Categories: Hírek

Tarifaemelés, kata-szigorítás – és az áfahatár?

Talán mégis lesz megoldás

 

Amikor a fővárosi taxitarifa emelését sikerült a taxisok képviselőinek elfogadtatni, azonnal felmerült a kérdés, mi lesz az alanyi áfamentes határt átlépőkkel? A 12 milliós árbevételi plafont ugyanis a megemelt viteldíjakkal sokan elérik majd, ám átlépni senkinek sem érdemes, a súlyos következmények miatt.

A kata-szabályozás keddi elfogadása után ismét előkerült az egyre égetőbb probléma. Hiába emelték ugyanis a kata bevételi határát 18 millió forintra, ha ezzel párhuzamosan az alanyi áfamentesség maradt 12 millió forint.

Így egyelőre érvényes az a szabály, hogy a 12 milliós határt meghaladóan a taxis egyéni vállalkozó áfa-alannyá változik, ennek minden következményével, amiről több írást is megjelentettünk könyvelési rovatunkban.

Az is kiderült tegnap, hogy a nyugdíjas, illetve a mellékfoglalkozású taxisok, valamint a céges vállalkozások kiesnek a kata-körből, abban csak az egyéni vállalkozó, főállású taxisok maradhatnak. Ez egy külön problémakör, mellyel külön anyag(ok)ban foglalkozunk majd.

Így amellett, hogy a kormány a taxisokat kiemelte a szigorításból, meghagyva számukra a kedvező adózási formát, még maradt a 12 milliós áfa-határ problémája.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke – Metál Zoltán – még kedden kérte a probléma kezelését az illetékesektől. A javaslat a sajtóban is megjelent, ám szinte mindenki rálegyintett, mert a megoldás lehetetlennek látszott. Az áfahatár-emeléshez ugyanis nem elég a magyar kormány döntése, azt a 27 uniós országnak is jóvá kell hagyni.

Ilyen előzmények után, egy nappal a kata-szabályozás megváltoztatását követően a Parlament Gazdasági Bizottságának elnöke, Bánki Erik azzal lepte meg az indítványozókat, így az Országos Taxis Szövetséget, és az érintett taxisokat is, hogy a magyar kormány támogatja az alanyi áfamentesség felső plafonjának emelését, és erre Brüsszelben javaslatot tesznek.

Ehhez csak azt lehet hozzáfűzni: köszönjük!

-kó

Double D

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

6 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

6 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

1 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

1 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

1 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

2 nap ago