Categories: Hírek

Tarifaemelés, kata-szigorítás – és az áfahatár?

Talán mégis lesz megoldás

 

Amikor a fővárosi taxitarifa emelését sikerült a taxisok képviselőinek elfogadtatni, azonnal felmerült a kérdés, mi lesz az alanyi áfamentes határt átlépőkkel? A 12 milliós árbevételi plafont ugyanis a megemelt viteldíjakkal sokan elérik majd, ám átlépni senkinek sem érdemes, a súlyos következmények miatt.

A kata-szabályozás keddi elfogadása után ismét előkerült az egyre égetőbb probléma. Hiába emelték ugyanis a kata bevételi határát 18 millió forintra, ha ezzel párhuzamosan az alanyi áfamentesség maradt 12 millió forint.

Így egyelőre érvényes az a szabály, hogy a 12 milliós határt meghaladóan a taxis egyéni vállalkozó áfa-alannyá változik, ennek minden következményével, amiről több írást is megjelentettünk könyvelési rovatunkban.

Az is kiderült tegnap, hogy a nyugdíjas, illetve a mellékfoglalkozású taxisok, valamint a céges vállalkozások kiesnek a kata-körből, abban csak az egyéni vállalkozó, főállású taxisok maradhatnak. Ez egy külön problémakör, mellyel külön anyag(ok)ban foglalkozunk majd.

Így amellett, hogy a kormány a taxisokat kiemelte a szigorításból, meghagyva számukra a kedvező adózási formát, még maradt a 12 milliós áfa-határ problémája.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke – Metál Zoltán – még kedden kérte a probléma kezelését az illetékesektől. A javaslat a sajtóban is megjelent, ám szinte mindenki rálegyintett, mert a megoldás lehetetlennek látszott. Az áfahatár-emeléshez ugyanis nem elég a magyar kormány döntése, azt a 27 uniós országnak is jóvá kell hagyni.

Ilyen előzmények után, egy nappal a kata-szabályozás megváltoztatását követően a Parlament Gazdasági Bizottságának elnöke, Bánki Erik azzal lepte meg az indítványozókat, így az Országos Taxis Szövetséget, és az érintett taxisokat is, hogy a magyar kormány támogatja az alanyi áfamentesség felső plafonjának emelését, és erre Brüsszelben javaslatot tesznek.

Ehhez csak azt lehet hozzáfűzni: köszönjük!

-kó

Double D

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

3 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

20 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

20 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago