Mi váltotta vajon ki ezt az elemi erejű felháborodást? Mennyiben érinti ez a taxis társadalmat? Mi most a teendő? Ennek próbálunk utánajárni.
A szeptemberben életbelépő változásokról dióhéjban:
Ha csak taxis szemmel nézzük a dolgokat, tulajdonképpen nincs is nagy baj. Aki katázni akar, és főállású vállalkozó, az továbbra is megteheti. A másodosoknak és a nyugdíjasoknak viszont váltania kell, de számukra egyébként is van egy kedvező lehetőség, mégpedig az átalányadózás.
Az átalányadózás ez évtől kedvező irányba változott. Bevezettek egy 1.200.000 forintos adómentes jövedelemhatárt, taxis vállalkozók ezt a jövedelmet hatmillió forint árbevételnél érik el. Személyi jövedelemadót csak az ezt meghaladó jövedelem után kell fizetni.
A kata és az átalányadózás során fizetendő közterhek összehasonlítását már számos esetben érintettük. A következő napokban részletes számításokat közlünk erről, különösen a nyugdíj melletti és másodos vállalkozók részére, hiszen ők már biztosan kiesnek a kata adózásból.
Nem sok idő van gondolkodni. A törvény 2022. szeptember 1-jével hatályos.
-oli-
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…