Mi váltotta vajon ki ezt az elemi erejű felháborodást? Mennyiben érinti ez a taxis társadalmat? Mi most a teendő? Ennek próbálunk utánajárni.
A szeptemberben életbelépő változásokról dióhéjban:
Ha csak taxis szemmel nézzük a dolgokat, tulajdonképpen nincs is nagy baj. Aki katázni akar, és főállású vállalkozó, az továbbra is megteheti. A másodosoknak és a nyugdíjasoknak viszont váltania kell, de számukra egyébként is van egy kedvező lehetőség, mégpedig az átalányadózás.
Az átalányadózás ez évtől kedvező irányba változott. Bevezettek egy 1.200.000 forintos adómentes jövedelemhatárt, taxis vállalkozók ezt a jövedelmet hatmillió forint árbevételnél érik el. Személyi jövedelemadót csak az ezt meghaladó jövedelem után kell fizetni.
A kata és az átalányadózás során fizetendő közterhek összehasonlítását már számos esetben érintettük. A következő napokban részletes számításokat közlünk erről, különösen a nyugdíj melletti és másodos vállalkozók részére, hiszen ők már biztosan kiesnek a kata adózásból.
Nem sok idő van gondolkodni. A törvény 2022. szeptember 1-jével hatályos.
-oli-
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…