Ugyan a 2023-as adótörvények benyújtásával még adós a kormány, a költségvetési tervezetből azonban kikövetkeztethető, hogy megdrágulhat valamelyest az autós közlekedés. Egyrészt azért, mert nehéz elképzelni, hogy a biztosítókra idén kivetett extraprofitadó egy része nem jelenik meg például a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjakban.
Másrészt azért, mert míg az idei költségvetésbe 90,5 milliárd forintos gépjárműadó bevételt tervezett be a kormány, addig 2023-ban már 173,191 milliárd forintot vár lakossági befizetésként. A különadók részeként pedig megemelik a cégautóadót is.
Szintén nagy, az autósokat sújtó költségemelkedést jelez, hogy míg a megtett úttal arányos útdíj jogcímen 263 milliárd forint bevételt tervezett 2022-re, addig jövőre már 309,2 milliárd forint szerepel ezen a soron. Még ha az üzemanyagárak normalizálódnak is jövőre, és emiatt elengedhető lesz az ársapka, ekkora belföldi forgalombővülés jókora meglepetés lenne, bár kérdéses, hogy a mostani üzemanyagár mekkora tranzitforgalmat tart vissza.
Az időalapú útdíjaknál is bevételemelkedést vár a kormány: az idei költségvetési előirányzat 74 milliárd volt, ehhez képest jövőre 92,8 milliárdot vár ezen a soron a költségvetés.
Forrás: Index
DD.
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…