Ugyan a 2023-as adótörvények benyújtásával még adós a kormány, a költségvetési tervezetből azonban kikövetkeztethető, hogy megdrágulhat valamelyest az autós közlekedés. Egyrészt azért, mert nehéz elképzelni, hogy a biztosítókra idén kivetett extraprofitadó egy része nem jelenik meg például a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjakban.
Másrészt azért, mert míg az idei költségvetésbe 90,5 milliárd forintos gépjárműadó bevételt tervezett be a kormány, addig 2023-ban már 173,191 milliárd forintot vár lakossági befizetésként. A különadók részeként pedig megemelik a cégautóadót is.
Szintén nagy, az autósokat sújtó költségemelkedést jelez, hogy míg a megtett úttal arányos útdíj jogcímen 263 milliárd forint bevételt tervezett 2022-re, addig jövőre már 309,2 milliárd forint szerepel ezen a soron. Még ha az üzemanyagárak normalizálódnak is jövőre, és emiatt elengedhető lesz az ársapka, ekkora belföldi forgalombővülés jókora meglepetés lenne, bár kérdéses, hogy a mostani üzemanyagár mekkora tranzitforgalmat tart vissza.
Az időalapú útdíjaknál is bevételemelkedést vár a kormány: az idei költségvetési előirányzat 74 milliárd volt, ehhez képest jövőre 92,8 milliárdot vár ezen a soron a költségvetés.
Forrás: Index
DD.
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…