Categories: Hírek

A Golf R „20 Years”

Jubileumi modellel ünnepli a Volkswagen a Golf R huszadik születésnapját

 

A világ egyik legsportosabb kompaktmodelljével jelent meg a Volkswagen 2002 nyarán a piacon: az első Golf R323 177 kW (241 LE), teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával (VR6) a legerősebb Golfként mutatkozott be, amit a Volkswagen addig valaha is készített.

 

Összkerékhajtással, magas színvonalú menetdinamikai képességekkel, exkluzív dizájnnal és felszereltséggel – kategóriája, azaz a „Golf-kategória” egyfajta „technikai világítótornyaként” érkezett. A Golf R32 egy csapásra meggyőzte a vásárlókat és a tervezettnél háromszor nagyobb darabszámban kelt el. Azóta a Volkswagen-ábécé leggyorsabb betűje immár világméretű rajongótábort örvendeztethet meg a márka legsportosabb és érzelmekben leggazdagabb modelljeivel. Eddig több mint 260 ezer R-modell talált gazdára világszerte, s a Volkswagen R most a Golf R „20 Years” jubileumi modellváltozattal ünnepli a Golf R huszadik születésnapját.

A Golf R immár hagyományosan minden idők legsikeresebb Volkswagen-sorozatának legerősebb modellje. 235 kW (320 LE) teljesítményű turbófeltöltésű motorjával (TSI) már a jelenlegi Golf R ereje is határozottan kimagaslik a „klasszikus” Golf nyolcadik generációjából, a Golf R „20 Years”1 azonban mindent felülmúl hajtástechnikájával, ami eddig Golf márkanév alatt valaha is a piacra érkezett. 245 kW (333 LE) teljesítményű, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával 13 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi Golf R – s ezzel minden idők legerősebb Golfja.

A Golf R „20 Years”1 ereje már beindításkor is igencsak hatásosan nyilvánul meg. A vezető által választható Érzelemdús indítás (Emotion Start) funkciója akár 2500-as percenkénti fordulatszámig lendülő, kezdeti gázfröccsöt aktiválva gondoskodik vérpezsdítő akusztikai hatásokról, még intenzívebbé téve a jellegzetes „R vezetési élményt”. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, a DSG sebességváltó a jobb oldali kapcsolóbillentyű minden egyes meghúzására jól érzékelhető visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. Az optimalizált motorhangolás mindemellett különösen spontán terhelésváltásokat tesz lehetővé. A turbófeltöltő a megfelelő előterhelés révén a motor részterhelési üzemállapotai során is folyamatosan kellő fordulatszámon dolgozik, így dinamikusabb vonóerő-karakterisztikát tesz lehetővé a gyorsítások alkalmával. A motorféküzemben nyitott fojtószelep szintén a dinamikusabb menetteljesítményeket szolgálja, a gázelvételt követő újbóli gyorsításkor ugyanis a motor forgatónyomatékának gyorsabb felépülésével jól érzékelhetően érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz az erőforrás számára. A Golf R „20 Years”1 ennek megfelelően még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.

Különleges performance-megoldásai (Performance Features) már új korában igazi gyűjtői különlegességgé avatják e speciális modellváltozatot. A Golf R „20 Years”1 2022. május 24-én tartotta világpremierjét, s csupán korlátozott ideig, 2023 közepéig szerepel a Volkswagen kínálatában.

A Golf R „20 Years”1 szériafelszerelésként kínálja a Golf 8 R kínálatából ismert „R-Performance” csomag műszaki megoldásait, mint például a Járműdinamikai menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) kombinált R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (R-Performance Torque Vectoring) technikáját, valamint a „Special” és a „Drift” további menetprofilokat. Az összeállítás exkluzív dizájnkülönlegességekkel is igényesebbé teszi az új modellváltozatot, a hátsó tetőlégterelő például e modell versenysport-karakterét hangsúlyozza. A Golf R „20 Years”1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű, „Estoril” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról.

Amint minden Golf-modell, a Golf R „20 Years”1 is a wolfsburgi üzemben, azaz a Golf otthonában készül. A Golf R „20 Years”1 2022 közepétől érkezik a márkakereskedőkhöz, és különböző európai piacokon, valamint néhány egyéb piacon és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban.

Porsche Hungária

 

 

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

15 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

15 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago