A kamara Kiss Ambrus főpolgármester-helyettesnek és a fővárosi önkormányzatnak eljuttatott állásfoglalása szerint a tervezet környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtaná a személyszállításhoz kötött vállalkozókat.
Kifejtették, hogy mivel a tervezett korlátozások által érintett járművek körét objektív, környezetvédelmi osztálytól függő kritériumok szerint határoznák meg, a BKIK szakembereinek becslése szerint szmogriadó esetén az engedéllyel rendelkező fővárosi taxiállomány nagyjából felét (mintegy 2000-2500 taxit) kizárnák a közlekedésből.
Hangsúlyozták, hogy a korlátozásokkal érintett 2000-2500 személytaxi működése szinte egyáltalán nem befolyásolná a fővárosi szmoghelyzetet, hiszen a teljes fővárosi járműflottán belül elenyésző a részarányuk. Másrészt – folytatták – a tervezet által korlátozni szándékozott környezetvédelmi osztályok közül a személytaxik a legkevésbé szennyező csoportba tartoznak, mivel fővárosi droszthasználati hozzájárulást csak EURO 5 besorolású gépkocsik kapnak.
Forrás: Index
DD.
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…