A kamara Kiss Ambrus főpolgármester-helyettesnek és a fővárosi önkormányzatnak eljuttatott állásfoglalása szerint a tervezet környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtaná a személyszállításhoz kötött vállalkozókat.
Kifejtették, hogy mivel a tervezett korlátozások által érintett járművek körét objektív, környezetvédelmi osztálytól függő kritériumok szerint határoznák meg, a BKIK szakembereinek becslése szerint szmogriadó esetén az engedéllyel rendelkező fővárosi taxiállomány nagyjából felét (mintegy 2000-2500 taxit) kizárnák a közlekedésből.
Hangsúlyozták, hogy a korlátozásokkal érintett 2000-2500 személytaxi működése szinte egyáltalán nem befolyásolná a fővárosi szmoghelyzetet, hiszen a teljes fővárosi járműflottán belül elenyésző a részarányuk. Másrészt – folytatták – a tervezet által korlátozni szándékozott környezetvédelmi osztályok közül a személytaxik a legkevésbé szennyező csoportba tartoznak, mivel fővárosi droszthasználati hozzájárulást csak EURO 5 besorolású gépkocsik kapnak.
Forrás: Index
DD.
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…