A taxis szakmai szervezetek hosszas tárgyalások után elérték, hogy öt év után emelkedik a fővárosban a taxitarifa. Fontos lépés ez a taxis vállalkozók megélhetése, jövedelme szempontjából. Ugyanakkor az ellenzők hangja is felerősödött…
A fővárosban érzékelhetően csökkent a taxik száma az elmúlt években. Ma már vannak olyan időszakok – és nem csak a „csúcsidőről” beszélek – amikor szinte lehetetlen taxihoz jutni. – És még a tarifát is emelni fogják! – mondják egyesek. – Inkább engedélyezzék újra az Ubert! Abból nem lesz hiány, és olcsóbb is!
Remélhetőleg abban a formában, ahogy 2015-16 körül működött az Uber, nem jöhet vissza, bár még fővárosi politikusok szájából is elhangzott e szolgáltatás támogatása. Adózási és egyéb feltételek meghatározása mellett azonban van ilyen veszély…
Az Uber (és a hasonló „utazásmegosztó” szolgáltatások) egyik fő vonzereje az olcsósága azokban az országokban, ahol legálisan működnek. Ezért kedvelik főképpen a fiatalok.
Ez az a generáció, amelyik rendkívül mobil, tehát sokat mozog a városokban, Magyarország fővárosában is. Legtöbbször kerékpáron, néha BKV-n, és ritkán taxival. Viszont a taxiról biztosan átpártolnának egyéb lehetőségekre…
A személygépkocsival történő személyszállításnak jelenleg két hivatalosan elismert formája van. Nyilván az első a taxi, aztán az elég szerencsétlen megnevezésű „személygépkocsis személyszállítás”. Az ún. „sofőrszolgálatokat” nem venném ebbe a körbe, hiszen ők idegen autók – és az autótulajdonosok – hazajuttatásában segédkeznek (ha szabályosan csinálják).
Ebbe a körbe törnek be az „autómegosztó”, vagy „utazásmegosztó” szolgáltatásnak nevezett képződmények világszerte. Népszerűségük többek között viszonylagos olcsóságuk miatt emelkedik. Na de ha hasonló, vagy majdnem ugyanolyan szolgáltatást végeznek, mint például egy taxi, akkor hogy lehet kedvező a díjuk? A válasz egyszerű, nézzük Budapestre vonatkoztatva:
Hát úgy első nekifutásra körülbelül ennyi jutott eszembe, de biztosan bővíthető még a lista.
Végeztem egy rövid számítást. Egy főállású, taxitársasághoz tartozó budapesti taxisnak egy év alatt e fenti felsorolás alapján több millió forint kiadása van! Ez az a költség, amit csak azért fizet, hogy vállalkozása legális, hivatalos legyen. Ezt spórolják meg a „autómegosztó” szolgáltatók. Mindenesetre azt megállapíthatjuk, hogy így könnyű olcsóbbnak lenni…
-oli-
Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…
Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…