Az amerikai fuvarmegosztó és élelmiszer-szállítási óriás tájékoztatta a kormányt és a közlekedési hatóságokat, miszerint ki szeretné terjeszteni szolgáltatásait az országban – írja a timesofmalta.com.
Az Uber máltai jelenlétét az Alf Mizzi and Sons üzleti birodalom támogatja, és a valószínűleg legnagyobb riválisa, a Bolt korábbi vezérigazgatója vezeti majd. Seb Ripard korábban a Bolt máltai társaságot vezette, mielőtt tavaly elvált volna tőle.
Úgy tudjuk, hogy ő lesz a Mizzi üzleti csoport leányvállalata, amely tárgyalásokat folytat az Uber vezető európai tisztviselőivel.
Ezzel kapcsolatban kapcsolatba megkeresték, de Ripard nem volt hajlandó nyilatkozni. Az Uber csak annyit közölt, hogy fontolgatja a lépést.
„Azt tervezzük, hogy kiterjesztjük az Uber jelenlétét a földközi-tengeri térségben, és Málta egyike ezeknek a lehetséges úti céloknak” – nyilatkozta a cég.
„Az értékelési fázisban vagyunk, és hamarosan bejelentjük szolgáltatásaink elérhetőségét az érintett területeken. Megerősítjük, hogy ha Máltán indulunk, működésünk teljes mértékben megfelel a helyi előírásoknak, ahogy az minden olyan országban megtörténik, ahol az alkalmazásunk elérhető” – hangoztatták.
A San Francisco-i székhelyű Uber, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az alkalmazásában fuvart kérjenek vagy futárszolgálatot rendeljenek, 2009-ben alakult, és világszerte mintegy 65 országban működik.
A Máltán már létező egyéb lehetőségekhez hasonlóan, amikor egy közeli sofőr elfogadja az ügyfél kérését, az alkalmazás megjeleníti a felvétel helyére tartó vezető becsült érkezési idejét.
Gyakran nevezik piaci diszruptornak, az Ubert kritizálták a sofőrökkel való bánásmód miatt, akik munkavállalók és független vállalkozók.
Máltaiak számára nem ismeretlenek ezen felvetések, hiszen a Bolt és Wolt érkezésével már felmerültek.
A hét elején a Times of Malta feltárta, hogy az élelmiszer-futárok és a fuvarmegosztó sofőrök elleni kormányzati vizsgálat megállapította, hogy foglalkoztatási feltételeik jogellenesek.
Tavaly a minisztereket a kabinet ülésén tájékoztatták, hogy a törvényt valószínűleg módosítani kell a kérdés megoldása érdekében.
Kormányzati források szerint az amerikai székhelyű vállalat korábban tárgyalásokat folytatott a máltai piacra való belépésről. A tárgyalások azonban 2019-ben meghiúsultak a kialakult kormányválság miatt.
A Bolt 2014-ben indította el a Taxify-t, öt évvel később megváltoztatta a nevét, és 2020 áprilisában diverzifikálta a Bolt Food online kézbesítési szolgáltatásra, éppen időben a COVID-19 miatti étterem bezárások által okozott szolgáltatás fellendüléséhez – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Google
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…