Egy autonóm járműtechnológiával foglalkozó startup kapott engedélyt a tesztüzem megkezdésére Kanton városban – tudósít a Reuters.
A Toyota által támogatott Pony.ai autonóm járműtechnológiával foglalkozó vállalat közölte, hogy megkapta a taxizáshoz az engedélyt Kínában. Ezzel lehetővé vált, hogy a cég egyes vezető nélküli járművei elkezdjenek viteldíjat felszámítani.
A vállalat szerint ők az elsők, akik ezt megtehetik az országban. A startup közölte azt is, hogy 100 vezető nélküli jármű üzemeltetésére kapott engedélyt Kanton város Nansha nevű kerületében.
A Pony.ai tavaly engedélyt kapott arra is, hogy fizetős vezető nélküli robotaxi szolgáltatást indítson Pekingben, ahol azóta már kínálnak ilyen fuvarokat, igaz, a Pony.ai szóvivőjének közlése szerint egy sokkal kisebb ipari övezetben, ráadásul csak kísérleti jelleggel.
Viszont Nansha kerület teljes 800 négyzetkilométeres területén megkezdik a viteldíjak felszámítását a vezető nélküli autókkal. Az utasok a Pony.ai saját alkalmazásával hívhatnak és fizethetnek a fuvarokért.
A cég kezdetben a biztonság kedvéért sofőröket is biztosít ezekhez az autókhoz, de várhatóan rövid és középtávon nem lesz rájuk szükség– közölte a vállalat.
A bejelentés egy olyan időszakban érkezett, amelyikben számos startup cég dollármilliárdokat öl az autonóm technológiák fejlesztésébe, hogy a közlekedés jövőjének tekintett iparágban már korán vezető szerepre törhessen.
A Pony.ai az Egyesült Államokban és Kínában már aktívan kísérletezett az autonóm járművekkel, és közutakon tesztelte vezető nélküli technológiáját a kaliforniai Fremontban és Milpitasban, valamint a kínai Kanton és Peking városokban.
Kínában számos helyi startup van versenyben: az elmúlt hónapokban a Momenta és a SAIC (egy kínai állami tulajdonú autógyártó) hivatalos engedélyt kapott robotaxi szolgáltatás kipróbálására Sanghaj Jiading kerületében. A Nissan által Kantonban létrehozott WeRide szintén hasonló szolgáltatással kísérletezik. Sencsenben az Alibaba által támogatott AutoX ugyancsak robotaxikat tesztel – egyelőre biztonsági vezetők megfigyelése mellett – egy erősen zsúfolt városi területen, ahol igen jelentős a gyalogos forgalom is.
Egyre több fölrészen, egyre több szolgáltató tart a tesztelés utolsó fázisánál. A kérdés csupán az: mikor merik az üzemeltetők elengedni a robotaxik kormányait.
Cash/fotó: Business Wire
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…
Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…
Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…
Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…
A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…