Categories: Hírek

Jönnek az önvezető taxik Kínában

Száz tesztautóra kaptak engedélyt

 

Egy autonóm járműtechnológiával foglalkozó startup kapott engedélyt a tesztüzem megkezdésére Kanton városban – tudósít a Reuters.

A Toyota által támogatott Pony.ai autonóm járműtechnológiával foglalkozó vállalat közölte, hogy megkapta a taxizáshoz az engedélyt Kínában. Ezzel lehetővé vált, hogy a cég egyes vezető nélküli járművei elkezdjenek viteldíjat felszámítani.

A vállalat szerint ők az elsők, akik ezt megtehetik az országban. A startup közölte azt is, hogy 100 vezető nélküli jármű üzemeltetésére kapott engedélyt Kanton város Nansha nevű kerületében.

A Pony.ai tavaly engedélyt kapott arra is, hogy fizetős vezető nélküli robotaxi szolgáltatást indítson Pekingben, ahol azóta már kínálnak ilyen fuvarokat, igaz, a Pony.ai szóvivőjének közlése szerint egy sokkal kisebb ipari övezetben, ráadásul csak kísérleti jelleggel.

Viszont Nansha kerület teljes 800 négyzetkilométeres területén megkezdik a viteldíjak felszámítását a vezető nélküli autókkal. Az utasok a Pony.ai saját alkalmazásával hívhatnak és fizethetnek a fuvarokért.

A cég kezdetben a biztonság kedvéért sofőröket is biztosít ezekhez az autókhoz, de várhatóan rövid és középtávon nem lesz rájuk szükség– közölte a vállalat.

A bejelentés egy olyan időszakban érkezett, amelyikben számos startup cég dollármilliárdokat öl az autonóm technológiák fejlesztésébe, hogy a közlekedés jövőjének tekintett iparágban már korán vezető szerepre törhessen.

A Pony.ai az Egyesült Államokban és Kínában már aktívan kísérletezett az autonóm járművekkel, és közutakon tesztelte vezető nélküli technológiáját a kaliforniai Fremontban és Milpitasban, valamint a kínai Kanton és Peking városokban.

Kínában számos helyi startup van versenyben: az elmúlt hónapokban a Momenta és a SAIC (egy kínai állami tulajdonú autógyártó) hivatalos engedélyt kapott robotaxi szolgáltatás kipróbálására Sanghaj Jiading kerületében. A Nissan által Kantonban létrehozott WeRide szintén hasonló szolgáltatással kísérletezik. Sencsenben az Alibaba által támogatott AutoX ugyancsak robotaxikat tesztel – egyelőre biztonsági vezetők megfigyelése mellett – egy erősen zsúfolt városi területen, ahol igen jelentős a gyalogos forgalom is.

Egyre több fölrészen, egyre több szolgáltató tart a tesztelés utolsó fázisánál. A kérdés csupán az: mikor merik az üzemeltetők elengedni a robotaxik kormányait.

Cash/fotó: Business Wire

Double D

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

1 óra ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

23 óra ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

2 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

2 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

2 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

3 nap ago