Categories: Hírek

Sértőnek tartják a pótdíj beszedését

Kilépésüket fontolgatják az Uber és Lyft sofőrjei

 

 Számos Uber és Lyft taxis azt fontolgatja, hogy kilép az alkalmazásalapú fuvarmegosztó platformokról, mivel az üzemanyag-feltöltés drágábbá vált, emiatt az újonnan bejelentett pótdíjakat „sértőnek” tartják – írja a Reuters.

A vállalatok ebben a hónapban bejelentették, hogy 55 centes menetdíj-felárat vezettek be, amelyet közvetlenül a járművezetőknek fizetnek, válaszul az ukrajnai válság miatti rekord benzinárakra.

De az Uber és a Lyft sofőrjei nem boldogok.

A Rideshare Guy nevű népszerű blog, amelyet a sofőrök követnek, több mint 300 sofőr körében végzett felmérése szerint körülbelül 15 százalékuk már abbahagyta a vezetést, és közel 40 százalékuk kevesebbet vezetett.

„Elég sértő, hogy 55 centet is javasolnak elkérni utazásonként, amikor vannak kétperces túrák, és vannak egy órásak” – mondta Fabricio Lombeyda, egy részmunkaidős sofőr Bufordban.

Az Uber és a Lyft azonban azt mondta, hogy az aktív sofőrök száma a platformjaikon folyamatosan növekszik, mivel az emberek visszatérnek az irodákba, több fuvart foglalnak a repülőterekre, és az éjszakai élet folytatódik.

„Nem tapasztaltunk csökkenést a vezetők számában a platformon, vagy az általuk vezetett órákban, amikor például a márciust januárhoz hasonlítjuk” – mondta Lyft.

A Lyft idézett egy belső elemzést, amely kimutatta, hogy az Egyesült Államokban a járművezetők átlagosan 75 centtel többet költenek óránként benzinre, de még mindig többet keresnek óránként, mint egy évvel ezelőtt, amikor a világjárvány elhomályosította a fuvarmegosztás iránti keresletet.

Mindkét vállalatnak azonban azzal kell szembenéznie, hogy a járművezetők kilépnek, mivel az elszabadult üzemanyagárak lyukat égetnek a zsebükben.

„Fennáll a sofőrök távozásának kockázata, amit nem láthatott előre, sem az Uber, sem a Lyft, a pótdíjakat bevezetésekor” – mondta Michael Erstad, az MScience elemzője.

A Coworker.org egy másik felmérése, amely több mint 200 résztvevőt kérdezett meg, azt mutatta, hogy 90% egyetértett azzal, hogy a pótdíjak egyszerűen nem elegendőek, és nem engedhetik meg maguknak, hogy hosszabb túrákat vállaljanak.

A fuvarmegosztó cégek üzleti modellje azon alapult, hogy a benzin gallononként 3 dollár volt, mondta David Marcotte, a Kantar adatelemző cég vezető alelnöke.

De a benzin ára pénteken 4,27 dollár volt gallononként, még az ország egyes részein meghaladta az 5 dollárt gallononként.

„Először is, már azelőtt megpróbáltunk magasabb béreket elérni fuvaronként, hogy a benzinárak emelkedtek volna. Most, hogy ezzel a minimális összeggel ’sértegetnek’ minket, nevetséges” – mondta a Coworker felmérés egyik résztvevője – derül ki az összeállításból.

Cash/fotó: Reuters

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

12 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

12 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago