Számos Uber és Lyft taxis azt fontolgatja, hogy kilép az alkalmazásalapú fuvarmegosztó platformokról, mivel az üzemanyag-feltöltés drágábbá vált, emiatt az újonnan bejelentett pótdíjakat „sértőnek” tartják – írja a Reuters.
A vállalatok ebben a hónapban bejelentették, hogy 55 centes menetdíj-felárat vezettek be, amelyet közvetlenül a járművezetőknek fizetnek, válaszul az ukrajnai válság miatti rekord benzinárakra.
De az Uber és a Lyft sofőrjei nem boldogok.
A Rideshare Guy nevű népszerű blog, amelyet a sofőrök követnek, több mint 300 sofőr körében végzett felmérése szerint körülbelül 15 százalékuk már abbahagyta a vezetést, és közel 40 százalékuk kevesebbet vezetett.
„Elég sértő, hogy 55 centet is javasolnak elkérni utazásonként, amikor vannak kétperces túrák, és vannak egy órásak” – mondta Fabricio Lombeyda, egy részmunkaidős sofőr Bufordban.
Az Uber és a Lyft azonban azt mondta, hogy az aktív sofőrök száma a platformjaikon folyamatosan növekszik, mivel az emberek visszatérnek az irodákba, több fuvart foglalnak a repülőterekre, és az éjszakai élet folytatódik.
„Nem tapasztaltunk csökkenést a vezetők számában a platformon, vagy az általuk vezetett órákban, amikor például a márciust januárhoz hasonlítjuk” – mondta Lyft.
A Lyft idézett egy belső elemzést, amely kimutatta, hogy az Egyesült Államokban a járművezetők átlagosan 75 centtel többet költenek óránként benzinre, de még mindig többet keresnek óránként, mint egy évvel ezelőtt, amikor a világjárvány elhomályosította a fuvarmegosztás iránti keresletet.
Mindkét vállalatnak azonban azzal kell szembenéznie, hogy a járművezetők kilépnek, mivel az elszabadult üzemanyagárak lyukat égetnek a zsebükben.
„Fennáll a sofőrök távozásának kockázata, amit nem láthatott előre, sem az Uber, sem a Lyft, a pótdíjakat bevezetésekor” – mondta Michael Erstad, az MScience elemzője.
A Coworker.org egy másik felmérése, amely több mint 200 résztvevőt kérdezett meg, azt mutatta, hogy 90% egyetértett azzal, hogy a pótdíjak egyszerűen nem elegendőek, és nem engedhetik meg maguknak, hogy hosszabb túrákat vállaljanak.
A fuvarmegosztó cégek üzleti modellje azon alapult, hogy a benzin gallononként 3 dollár volt, mondta David Marcotte, a Kantar adatelemző cég vezető alelnöke.
De a benzin ára pénteken 4,27 dollár volt gallononként, még az ország egyes részein meghaladta az 5 dollárt gallononként.
„Először is, már azelőtt megpróbáltunk magasabb béreket elérni fuvaronként, hogy a benzinárak emelkedtek volna. Most, hogy ezzel a minimális összeggel ’sértegetnek’ minket, nevetséges” – mondta a Coworker felmérés egyik résztvevője – derül ki az összeállításból.
Cash/fotó: Reuters
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…