Categories: Hírek

Nem közelednek az álláspontok a taxis tarifáról

Az időhúzás egyelő a kivéreztetéssel

 

November óta folynak hivatalos tárgyalások a budapesti taxisok és a Fővárosi Önkormányzat között, ám jottányit sem közeledtek egymáshoz a felek álláspontja – értesült a megállapodásra törekvő felektől a vilaggazdasag.hu .

A taxisok számára elfogadhatónak a felénél is kisebb tarifaemelésbe hajlandó belemenni a városvezetés – értesült a VG taxis forrásokból. A lap azt írja, hogy míg a taxis szervezetek egyöntetűen mintegy 38 százalékos díjnövekedésről nyújtottak be javaslatot a legutóbbi egyeztetéskor, addig a Városháza illetékesei legfeljebb 18 százalékos pluszt fogadnának el.

A VG forrásai szerint „az ajánlat semmibe veszi a körülbelül 4000-4500 fős budapesti taxistársadalmat, a főváros pedig csak az időt húzza”. A Fővárosi Önkormányzat sajtóosztálya és az Országos Taxis Szövetség már korábban jelezte a médiamegkeresések kapcsán, hogy a tárgyalások tartalmáról, részleteiről a megállapodásig nem akarnak nyilatkozni.

Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes állítólag azzal védte a drágítást összességében 18 százalékban maximáló elképzelést, hogy e mögé sikerült politikai támogatást szervezni – teszik hozzá. A konkrét szám egyébként annyiban nem új, hogy a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ökölszabályként hasonló mértéket kalkulált, de még tavaly novemberben. Azóta viszont ennek reálértékét mind az üzemanyagárak változása – igaz, mivel a kormány május közepéig fix hatósági árakat vezetett be, ennek közvetlen hatása még nem érződik –, mind az inflációs környezet jelentősen rontja – teszi hozzá az infostart.hu írásában.


A főpolgármester-helyettes ennek kapcsán azt indítványozta, hogy ezeknek a szempontoknak a beemelésére majd májusban térjenek vissza, amikor már az inflációs ráta mellett az is ismert lesz, hogyan alakulnak a üzemanyagárak piaci viszonyok között. Csakhogy a taxisok éppen azzal érvelnek, hogy a főváros már eddig is elhúzta a megállapodást.

A körülmények sem kedveznek a tárgyalásoknak, gondoljunk csak az orosz-ukrán háborúra, menekültekre stb., az sem tudható, ezen rendkívüli állapot, meddig húzódik el. Közben április 3-án országgyűlési választások lesznek, ám ennek a hatásai – eredménytől függetlenül – őszig kihatnak a közigazgatásra is. Addig itt fű se nő, beleértve a nyári szabadságolásokat is, csakhogy a taxisok a világjárvány nélkül sem képesek, egy ekkora válságidőszakot saját tartalékból megfinanszírozni.

Itt az üzemanyagár robbanása, az infláció és az autó – mint munkaeszköz – árának minden képzeletet felülmúló emelkedése. Az időhúzás így kivéreztetés, ami pedig egyenes út a csőd felé.

Cash/fotó: Google   

Double D

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

23 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago