Categories: Hírek

Nem közelednek az álláspontok a taxis tarifáról

Az időhúzás egyelő a kivéreztetéssel

 

November óta folynak hivatalos tárgyalások a budapesti taxisok és a Fővárosi Önkormányzat között, ám jottányit sem közeledtek egymáshoz a felek álláspontja – értesült a megállapodásra törekvő felektől a vilaggazdasag.hu .

A taxisok számára elfogadhatónak a felénél is kisebb tarifaemelésbe hajlandó belemenni a városvezetés – értesült a VG taxis forrásokból. A lap azt írja, hogy míg a taxis szervezetek egyöntetűen mintegy 38 százalékos díjnövekedésről nyújtottak be javaslatot a legutóbbi egyeztetéskor, addig a Városháza illetékesei legfeljebb 18 százalékos pluszt fogadnának el.

A VG forrásai szerint „az ajánlat semmibe veszi a körülbelül 4000-4500 fős budapesti taxistársadalmat, a főváros pedig csak az időt húzza”. A Fővárosi Önkormányzat sajtóosztálya és az Országos Taxis Szövetség már korábban jelezte a médiamegkeresések kapcsán, hogy a tárgyalások tartalmáról, részleteiről a megállapodásig nem akarnak nyilatkozni.

Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes állítólag azzal védte a drágítást összességében 18 százalékban maximáló elképzelést, hogy e mögé sikerült politikai támogatást szervezni – teszik hozzá. A konkrét szám egyébként annyiban nem új, hogy a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ökölszabályként hasonló mértéket kalkulált, de még tavaly novemberben. Azóta viszont ennek reálértékét mind az üzemanyagárak változása – igaz, mivel a kormány május közepéig fix hatósági árakat vezetett be, ennek közvetlen hatása még nem érződik –, mind az inflációs környezet jelentősen rontja – teszi hozzá az infostart.hu írásában.


A főpolgármester-helyettes ennek kapcsán azt indítványozta, hogy ezeknek a szempontoknak a beemelésére majd májusban térjenek vissza, amikor már az inflációs ráta mellett az is ismert lesz, hogyan alakulnak a üzemanyagárak piaci viszonyok között. Csakhogy a taxisok éppen azzal érvelnek, hogy a főváros már eddig is elhúzta a megállapodást.

A körülmények sem kedveznek a tárgyalásoknak, gondoljunk csak az orosz-ukrán háborúra, menekültekre stb., az sem tudható, ezen rendkívüli állapot, meddig húzódik el. Közben április 3-án országgyűlési választások lesznek, ám ennek a hatásai – eredménytől függetlenül – őszig kihatnak a közigazgatásra is. Addig itt fű se nő, beleértve a nyári szabadságolásokat is, csakhogy a taxisok a világjárvány nélkül sem képesek, egy ekkora válságidőszakot saját tartalékból megfinanszírozni.

Itt az üzemanyagár robbanása, az infláció és az autó – mint munkaeszköz – árának minden képzeletet felülmúló emelkedése. Az időhúzás így kivéreztetés, ami pedig egyenes út a csőd felé.

Cash/fotó: Google   

Double D

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

20 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

20 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago