Categories: Hírek

Megszűntek a korlátozások Ferihegyen

Maszk nélkül azért ne induljunk útra

 

A Liszt Ferenc repülőtéren megszűnt a kötelező maszkviselés és a járványügyi ellenőrzés a beléptetésnél, az ukrajnai háború miatt pedig már több mint 8000 külföldi utazott el repatriációs járatokkal – közölte a Budapest Airport.

Minden Magyarországra vonatkozó beutazási korlátozást eltörölt a kormány, így 24 hónap után újra visszaáll a koronavírus-járvány előtti rend a magyar főváros légikikötőjében, vagyis minden utas oltási- és gyógyultsági igazolás, valamint negatív PCR-teszt nélkül léphet be itt Magyarország területére.

A repülőtéren kizárólag határellenőrzés zajlik, a járványügyi ellenőrzés teljes egészében megszűnt.

A schengeni országokból érkező utasok akadálymentesen, dokumentumellenőrzés nélkül léphetnek be, a nem schengeni országokból érkező utasok esetében pedig csak a szokásos feltételek ellenőrzése történik.

A Repülőtéri Rendőri Igazgatóság emellett visszakapcsolta az automata útlevélkapukat is, amelyek sokkal gyorsabb áthaladást tesznek lehetővé a ki- és belépésnél.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is megszűnt a kötelező maszkviselés az utasforgalmi területeken, azonban a folyamatos kézfertőtlenítés és a biztonsági távolság megtartása továbbra is javasolt.

A Budapest Airport továbbra is arra kéri az utasokat, hogy amelyik légitársaság esetében lehetséges, részesítsék előnyben az online utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszert, valamint a célállomásra vonatkozó belépési feltételekről és érvényben lévő járványügyi intézkedésekről előzetesen tájékozódjanak a Konzuli Szolgálat weboldalán.

A légitársaságok többsége továbbra is előírja a repülőgépek fedélzetén a maszkviselést, ezért az utasoknak célszerű ezt maguknál tartani.

Az elmúlt hónapban tovább nőtt a repülőtér utasforgalma, a Budapestről közvetlenül elérhető célállomások száma februárban 104-re emelkedett, jelenleg 37 országba lehet repülni a magyar fővárosból, 30 légitársaság kínálatában. A legnépszerűbb úticélok jellemzően az európai nagyvárosok voltak: London, Párizs, Amszterdam, Barcelona.

Az egyes terminál szolgálja ki a repatriációs járatokat

A háború kezdete óta már összesen több mint tízezer, főként indiai, nigériai, ecuadori és marokkói diák utazott el az 1-es terminálról menekítő járatokkal.

Emellett összesen 3200 ukrán állampolgár érkezett, akik külföldi nyaralásokon rekedtek és nem tudtak visszatérni hazájukba. A Budapest Airport biztosítja, hogy minden ilyen utazó kapjon élelmet, internet-hozzáférést és megfelelő támogatást.

Az üzemeltető azoknak a menekülteknek, akik kereskedelmi járattal utaznak el, és a járatuk 24 órán belül indul a 2-es terminálról, pihenőhelyet alakított ki, ágyakkal, takarókkal, étellel és itallal. A repülőtér önkéntesei, valamint a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Református Szeretetszolgálat munkatársai szükség esetén speciális segítséget nyújtanak számukra, a menekült családoknak kialakított gyereksarokban pszichológus segítségét is igénybe vehetik – olvasható az airportal.hu  honlapján.

Cash/fotó: Baranyi Róbert és BUD

 

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

16 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

16 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago