Categories: Hírek

A 2×3 sáv 23 kilométeren

Évtizedes lemaradást pótolnak

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában most több mint 20 kilométeren szélesedhet az autópálya, a pályaszerkezet teljes rekonstrukciója készül el – olvasható a Magyar Építőkben.

Megjelent március 16-án a felhívás az M1-es autópálya M0-ás csomópontjától a Bicske nyugat csomópontig tartó, összesen 23 kilométeres szakaszának kapacitásbővítésére az uniós közbeszerzési értesítőben. A kiírás szerint 2×3 sávosra építik át a szakaszt.

Eszerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában

a meglévő pályaszerkezet teljes rekonstrukciója szükséges, a földmű felső rétegének stabilizálásával.

A projektben:

  • egy új különszintű csomópont is építenek, amihez az 1104-es út kapcsolódik majd,
  • a biatorbágyi csomópontot kibővítik,
  • három eddig is használt különszintű csomópontot átépítenek (a Sasfészek-tavi pihenőhely melletti csomópontot, a 102-es út csomópontját és a Bicske-nyugat csomópontot),
  • illetve a Sasfészek-tó és a Zsámbék komplex pihenőket is átalakítják.

20 felüljárón és öt aluljárón dolgoznak majd

Emellett szintbeli alcsomópontokat alakítanak át körforgalmi csomóponttá, és a meglévő közúthálózathoz való csatlakozást is biztosítják. Továbbá 16 meglévő felüljárót alakítanak át, egyet elbontanak, három újat pedig felépítenek. Aluljárókon is dolgoznak majd: összesen öt darabot érint a munka.

Leírják még, hogy a munkavégzés ideje során végig szükséges a közlekedő autóknak 2×2 sávot biztosítani.


Az M100-as gyorsforgalmi út építkezéséhez is hozzájárulhat majd ez a szerződés

A szerződés hatályba lépése után 12 hónapig lehívható opcióként szerepel a kiírásban számos az M1-est M100-as gyorsforgalmi úthoz kapcsoló fejlesztés is. Ezek között van az M1-M100 különszintű, teljes lóhere alakú autópálya csomópont kiviteli terveinek elkészítése és a létesítmény kiépítése, ehhez pedig a meglévő építési engedély módosítása.

Része még az opciónak 3 főpálya felüljáró kialakítása, melyek közül a kiírás kiemeli az M1 autópályát keresztező hidat (ennek hossza 90,4 méter).

Emellett többek között az:

  • M1-M100 különszintű csomópont és 1-es főút közötti 2×2 sávos 103-as út kiviteli terveinek elkészítése és kivitelezése.
  • és az 1-es főút-103-as út csomópont tanulmánytervének elkészítése a gyorsforgalmi út távlati tovább vezetésének figyelembevételével, valamint kiépítése.

Biatorbágyon új 2×2 sávos út épül

Mindettől függetlenül külön résszerződésként ugyanebben a kiírásban Biatorbágy és az M1-es autópálya kapcsolatát is fejlesztik: a város M1-es csomópontjától a 8101-es útig az 1-es főutat 2×2 sávosra bővítik mintegy 600 méteren, a szakasz végén pedig turbó körforgalmat alakítanak ki. Erre a beruházásra is keresik a kivitelezőt – derül ki az anyagból.

Cash/Illusztráció: Bernát Benjámin

OldA

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

21 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

21 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

21 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago