Categories: Hírek

A 2×3 sáv 23 kilométeren

Évtizedes lemaradást pótolnak

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában most több mint 20 kilométeren szélesedhet az autópálya, a pályaszerkezet teljes rekonstrukciója készül el – olvasható a Magyar Építőkben.

Megjelent március 16-án a felhívás az M1-es autópálya M0-ás csomópontjától a Bicske nyugat csomópontig tartó, összesen 23 kilométeres szakaszának kapacitásbővítésére az uniós közbeszerzési értesítőben. A kiírás szerint 2×3 sávosra építik át a szakaszt.

Eszerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában

a meglévő pályaszerkezet teljes rekonstrukciója szükséges, a földmű felső rétegének stabilizálásával.

A projektben:

  • egy új különszintű csomópont is építenek, amihez az 1104-es út kapcsolódik majd,
  • a biatorbágyi csomópontot kibővítik,
  • három eddig is használt különszintű csomópontot átépítenek (a Sasfészek-tavi pihenőhely melletti csomópontot, a 102-es út csomópontját és a Bicske-nyugat csomópontot),
  • illetve a Sasfészek-tó és a Zsámbék komplex pihenőket is átalakítják.

20 felüljárón és öt aluljárón dolgoznak majd

Emellett szintbeli alcsomópontokat alakítanak át körforgalmi csomóponttá, és a meglévő közúthálózathoz való csatlakozást is biztosítják. Továbbá 16 meglévő felüljárót alakítanak át, egyet elbontanak, három újat pedig felépítenek. Aluljárókon is dolgoznak majd: összesen öt darabot érint a munka.

Leírják még, hogy a munkavégzés ideje során végig szükséges a közlekedő autóknak 2×2 sávot biztosítani.


Az M100-as gyorsforgalmi út építkezéséhez is hozzájárulhat majd ez a szerződés

A szerződés hatályba lépése után 12 hónapig lehívható opcióként szerepel a kiírásban számos az M1-est M100-as gyorsforgalmi úthoz kapcsoló fejlesztés is. Ezek között van az M1-M100 különszintű, teljes lóhere alakú autópálya csomópont kiviteli terveinek elkészítése és a létesítmény kiépítése, ehhez pedig a meglévő építési engedély módosítása.

Része még az opciónak 3 főpálya felüljáró kialakítása, melyek közül a kiírás kiemeli az M1 autópályát keresztező hidat (ennek hossza 90,4 méter).

Emellett többek között az:

  • M1-M100 különszintű csomópont és 1-es főút közötti 2×2 sávos 103-as út kiviteli terveinek elkészítése és kivitelezése.
  • és az 1-es főút-103-as út csomópont tanulmánytervének elkészítése a gyorsforgalmi út távlati tovább vezetésének figyelembevételével, valamint kiépítése.

Biatorbágyon új 2×2 sávos út épül

Mindettől függetlenül külön résszerződésként ugyanebben a kiírásban Biatorbágy és az M1-es autópálya kapcsolatát is fejlesztik: a város M1-es csomópontjától a 8101-es útig az 1-es főutat 2×2 sávosra bővítik mintegy 600 méteren, a szakasz végén pedig turbó körforgalmat alakítanak ki. Erre a beruházásra is keresik a kivitelezőt – derül ki az anyagból.

Cash/Illusztráció: Bernát Benjámin

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

7 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

24 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

24 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago