Február elejétől új szabályozás lépett életbe Nagy-Britanniában. A KRESZ -t a közlekedés során kiszolgáltatottabbak – a gyalogosok, kerékpárral és lóháton közlekedők – biztonságának javítása érdekében módosították – írja az ANSA olasz hírügynökség.
A londoni Közlekedési Minisztérium által kiadott új rendelkezések a 2020 júliusa és októbere között lezajlott nyilvános konzultáció eredményei. Ennek során több mint 20 ezer válasz érkezett a lakosságtól, vállalkozásoktól és más szervezetektől.
A fő újdonság az úgynevezett „úthasználók hierarchiájának” felállítása. A piramis tetején ezúttal a közlekedők leginkább veszélyeztetett kategóriái találhatóak. Ez azonban nem helyettesíti azt az elvárást, mindenki felelősségteljesen viselkedjen, ismerje a KRESZ-t, és legyen tekintettel a többi közlekedőre.
A kódex új preferenciákat határoz meg a gyalogosok, kerékpárosok és lovaglók által közösen használt utakra és terekre. Az egyik legfontosabb szabály a gyalogosok elsőbbsége minden közlekedési szituációban. Azonban szerepel az a kitétel is, hogy a körültekintően kell közlekedniük, és nem akadályozhatják vagy veszélyeztethetik a kerékpárosok és a lovasok mozgását.
A kerékpárosok viszont nem hajthatnak el szűken és nagy sebességgel a gyalogosok és a lóval poroszkálók mellett. Szükség esetén lassítaniuk kell, és kötelesek valamilyen módon jelezni jelenlétüket, figyelembe véve, hogy a gyalog közlekedők között lehetnek siketek, vakok vagy gyengénlátók.
Pedálozás közben a sáv közepén kell haladni, a járdaszegélytől legalább 0,5 méter távolságot tartva, ha a kerékpáros forgalmas út mentén közlekedik.
Pontosabban szabályozzák a parkoló járművek melletti elhaladást: a kerékpárosoknak ügyelniük kell arra, hogy elegendő helyet hagyjanak (egy ajtó szélességet vagy 1 métert), hogy elkerüljék az ütközést, ha valaki kinyitja az autó ajtaját.
Az autósok és a nagyobb járművek sofőrjei – pontosítja az új Kódex – átléphetik a záróvonalat, amikor olyan kerékpárost vagy lovast előznek, amelyik 30 km/h-t meg nem haladó sebességgel mozog.
Újraszabályozták azt is, hogyan előzhetik meg a kerékpárosok a kereszteződésekben vagy a lámpánál várakozó autósort: a manőver jobbra és balra is megengedett, de különösen óvatosan kell eljárni, ha a biciklizők kamionok vagy más nagyméretű járművek mellett haladnak el.
A kódex összeállítói arra kérik a kerékpárral közlekedőket, hogy fordítsanak fokozott figyelmet a kanyarodni szándékozó járművekre, mert előfordulhat, hogy azok vezetői nem érzékelik a mellettük haladó bringást.
A kódex arra is kitér, hogy az autóból kiszállni akarók mindig a távolabbi karjukkal nyissák ki az ajtót, mert így a törzsnek el kell fordulnia, így könnyebben érzékelik, ha kerékpáros közeledik – olvasható az autoszektor.hu hírei között.
Cash/fotó: Google
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…