Categories: Hírek

Szolgáltatást bővít a Főtaxi

Csomagszállítás után az autóbérlet következik

 

 A fővárosi taxik száma drasztikusan megfogyatkozott a járvány ideje alatt. Korábban 7000-7500 személyszállítói létszám 3000-3500-ra csökkent és igen lassan talál magára tetszhalotti állapotából a személyszállítói ágazat. Eközben a Főtaxi beindította csomagküldő szolgáltatását és autóbérléssel kívánja bővíteni palettáját – derül ki Reich Ádám vezérigazgatónak a Forbes magazinnak adott interjújából.

Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója

A pandémia többször is padlóra küldte a személyi fuvarozói ágazat munkatársait. Az egyre több hullámban érkező fej- és testütéseket igen sokan nem bírták ki, feladták. Egyetlen számsor álljon itt, ennek igazolására: 2019-ben 7000-7500 taxis engedély volt kiadva. 2021 végén ez 3000-3500-ra csökkent, s bár bizonyos biztató jelek föl- fölvillannak, csak a fővárosból hiányzik 1500 sofőr.

Mindezekről és jövőbeni terveikről eképpen nyilatkozott Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója a Forbesnak:

– A koronavírus-járvány megjelenése túlzás nélkül felforgatta a taxis piacot is. Aki mostanában próbált meg taxit fogni Budapesten, pontosan tudja, hogy ez az elmúlt két évben akár a forgalmasabb helyeken is sokkal nehezebbé vált, és a telefonon vagy alkalmazásokon keresztül leadott rendelésre is sokat kell várni. Részben ezért is vágott bele csomagszállításba a Főtaxi.

„Más iparágak a Covid alatt erősödtek. Egyébként az olyan digitalizációs fejlesztésekkel, mint a robotdiszpécser, a taxis mobilapplikációnk megújítása, éppen az a célunk, hogy az utazni vágyók minél előbb és minél kényelmesebben jussanak taxihoz még ebben az időszakban is” – mondja Reich, aki szerint a budapesti piacról összességében 1500 taxis hiányzik.

A taxisok egy része a fellendülésnek indult csomag- és ételszállításban talált új munkát – így vannak ezzel a korábbi Főtaxi-munkatársak is. Reich szerint a céget sofőrjeik 30-35 százaléka hagyta el. Akik nem az áruszállításban vagy az ételkiszállításban helyezkedtek el, a tömegközlekedésben vagy egy teljesen új iparágban próbálják ki magukat.

„Kapcsolatban vagyunk velük, rendszeresen megkérdezzük őket, hogy milyen esetekben térnének vissza. Nagyjából 40 százalékuk továbbra is a koronavírus piacra gyakorolt hatásaitól tart, 40-45 százalékuk a megemelkedett üzemanyagár és autóárak mellett túl nagy beruházásnak tartaná a visszatérést. És van 10-15 százalék, aki köszöni szépen, jól érzi magát az új munkájában” – mondja Reich arról, hogy figyelemmel kísérik korábbi munkatársaik pályáját.

„Úgy döntöttünk, a járványidőszakot egyrészt a szolgáltatásunk fejlesztésére kell fordítanunk, illetve válságállóbbá kell tenni a Főtaxit, amit új szolgáltatással lehet leginkább megvalósítani. Ennek első lépése a csomagszállítás – ebben a Covidtól függetlenül nagy potenciált látunk, mert a koronavírus visszaszorulásával aligha fognak visszaesni az online rendelések vagy az otthoni munkavégzés. Az elmúlt egy hétben várakozáson felüli érdeklődés és megrendelés érkezett” – mondja a vezérigazgató.

„Szeretnénk továbbra is biztosítani ezt a lehetőséget. Megvan a flotta a négy órán belüli csomagszállításra és a taxisflottánk, valamint egy hatékony diszpécserközpont. A diszpécserek között van már átfedés” – mondja. A flottájukban a taxis partnereken kívül hetven jármű áll rendelkezésükre.

A flottát Reich elmondása szerint „a jelenlegi érdeklődés mellet hamar bővíteni kell majd, ehhez terveik között szerepel elektromos haszongépjármű beszerzése is.” A vezérigazgató azt mondja, az új szolgáltatás után nagyobb az érdeklődés, mint arra előzetesen számítottak.

A szolgáltatás díjszabása egyébként a kisméretű üzleti csomagok esetén megegyezik a taxiséval, (vagyis 700 forint alapdíj mellett 75 forint percdíjat és 300 forint kilométerdíjat kell fizetni). „A 4 órán belüli, budapesti kiszállítás nettó 2222 forint; a fővárosi agglomerációban pedig speciális, körzetenként változó díjszabást alkalmazunk” – tette hozzá Reich Ádám. Az ételkiszállítási piac célbavétele „egyelőre nincs a terveik között”.

A Főtaxit a járvány alatt a céges megrendelések tartották víz fölött. Reich azt mondja, a Go esetében „nem választaná szét” a lakossági és a céges ügyfeleket, de utóbbiakat várja elsősorban megrendelőknek.

A csomagszállítás elindítása mellett a Főtaxi a közeljövőben egy másik piacra is belép: a hosszú távú autóbérlésére.

„Már több mint száz tisztán elektromos meghajtású taxink van, ez jelenleg a legnagyobb elektromos taxiflotta Magyarországon. Szeretnénk az üzleti partnereknek tartós bérleti megoldást nyújtani e-járművekre, akár töltési lehetőséggel együtt. Ezt másfél-két hónapon belül már meg is tehetik. Gondolkozunk még elektromos töltőhálózat telepítésén Budapesten és az agglomerációban. Valamint szeretnénk környezetbarát autómosót és önkiszolgáló kereskedelmi egységet bevezetni – szintén Budapesten és az agglomerációban.”

Ezzel szerinte nem a Mol Limo, a Share Now vagy a Greengo konkurenciái lennének.

„Ők klasszikus rövidtávú bérléssel foglalkoznak. Legfeljebb egy-két órára vagy napra adnak bérbe autókat, mi viszont hónapos időtávot kínálunk. Ha például valaki céges autót cserél, de a szalon csak egy év múlva tudja szállítani az újat, mi erre az évre kínálunk megoldást.”

A Gótól és a hamarosan induló autóbérlési szolgáltatásuktól Reichék azt remélik, folyamatosan egyre nagyobb arányban fog szerepelni a bevételeik között. Ugyanakkor szerinte az elkövetkező években még biztosan a taxis bevételek lesznek a legfontosabbak – olvasható a Forbes interjújában.

Cash/fotó: Sebestyén László

OldA

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

22 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

22 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

22 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

2 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

3 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

3 nap ago