Egyelőre pilótával üzemel a Prosperity I utas szállítására is alkalmas légijármű, ám ezt gyártói 2025-ben már Európában is szeretnék használni – olvasható a vezess.hu hírei között.
Tian Yu, az AutoFlight alapítója 1999-ben elektromos modellrepülőkkel kezdte a szakmát. Az évek alatt legyártott vagy tízmillió járművet, és ennek során az elektromos repülés szakértőjévé vált, olyannyira, hogy ma vendégoktató a stanfordi egyetemen. Tian több mint 300 szabadalmat jegyeztetett be, és ezeket nyilván hasznosította is az AutoFlight függőleges fel- és leszállásra képes, elektromos robotrepülőgépének fejlesztése során.
A cég globális terjeszkedésében most eljutott Európába is. Megszerezte magának az Airbus egy volt vezetőjét, a negyed évszázados szakmai múlttal rendelkező Mark Robert Henninget, aki az AutoFlight Europe igazgatójaként felel azért, hogy 2025-re készen álljanak az ügyfelek légi szállítására. A németországi Augsburgban működő kutatási-fejlesztési központ elsődleges feladata, hogy ezt a Prosperity I nevű típust végig vigye az idén induló tanúsítási folyamaton.
A függőleges fel- és leszállásra képes Prosperity I a cég első utasszállító modellje. Korábban önállóan repülő, autonóm áruszállító drónokat fejlesztettek, az utasszállító típust azonban pilóta vezeti majd. A modell mintegy 250 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, legnagyobb utazósebessége 200 km/óra. A hasznos terhelhetőség 1,5 tonna, a szállítható utasok száma négy.
Az AutoFlight európai térnyerését segíti, hogy 2021-ben egy berlini technológiai vállalat 100 millió dolláros befektetéssel tulajdonrészt szerzett a vállalatban – derül ki az összeállításból.
Cash/fotó: AutoFlight
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…