Categories: Hírek

Idehaza a neten a BMW a legkeresettebb márka

Globálisan Toyota a menő

 

Minden internetes keresésünket rögzítik a szolgáltatók és az ebből nyert információk igen sokat érnek a marketing piacon. Nincs ez másként a gépjárműveknél sem. Magyarországon legtöbben a BMW márkát írták be a keresőbe.

A Compare the Market a Google Trends adatai alapján készített elemzést arról, hogy melyik országban melyik autómárkára keresnek rá a legtöbben. Az Európai Uniót a német prémiumok dominálják, viszont világszinten a Toyota a nyerő, míg nem túl meglepő módon Észak-Amerikát a Ford viszi.

Magyarországon a BMW-re kerestek rá a legtöbben az autómárkák közül. Hasonló a helyzet a környező országok közül Szlovákiában, Csehországban, Németországban, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban is, míg Olaszországban, Lengyelországban, Szerbiában és Ausztriában az Audi volt a legnépszerűbb keresés. Némileg talán meglepő, hogy a Mercedes nevére egyetlen nagyobb országban kerestek rá a legtöbben, ez pedig Spanyolország.

Európában csak Oroszországban kerestek rá a legtöbben a Toyotára, viszont a vizsgált 154 ország közül 47-ben a Toyota volt a nyerő, így 2018 és 2020 után 2021-ben is a japán OEM nevére kerestek rá a legtöbben globális szinten a Google-ben, összességében pedig a keresések 31 százalékában szerepelt a márkanév tavaly.

A kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai elektromosautó-gyártó 2021-ben a hetedik legkeresettebb autómárka volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát.

Az Egyesült Államokban és Kanadában a Ford nevére kerestek rá a legtöbben, ezzel az észak-amerikai régiót teljesen leuralja az amerikai gyártó. Ezzel szemben Mexikóban a Nissanra kerestek rá a legtöbben, Közép- és Dél-Amerikában pedig a Fiat, a Hyundai és a Toyota állt az élre.

A földrajzi adottságok több esetben kis szépen kirajzolódnak a fentieken kívül: Skandináviában (de csak ott) a Volvo volt a legnépszerűbb keresés, Afrika egykori francia gyarmatain pedig a Renault FoF– számol be a marketingelemzésről az autopro.hu

Cash/Fotó: Google

OldA

Recent Posts

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

20 óra ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

2 nap ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

2 nap ago

Sokakat hidegzuhanyként érhet, jönnek az új autópályadíjak

Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…

2 nap ago

Újabb közúti razziát jelentett be a rendőrség, most ezt fogják nézni

A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…

2 nap ago

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

3 nap ago