Categories: Hírek

Idehaza a neten a BMW a legkeresettebb márka

Globálisan Toyota a menő

 

Minden internetes keresésünket rögzítik a szolgáltatók és az ebből nyert információk igen sokat érnek a marketing piacon. Nincs ez másként a gépjárműveknél sem. Magyarországon legtöbben a BMW márkát írták be a keresőbe.

A Compare the Market a Google Trends adatai alapján készített elemzést arról, hogy melyik országban melyik autómárkára keresnek rá a legtöbben. Az Európai Uniót a német prémiumok dominálják, viszont világszinten a Toyota a nyerő, míg nem túl meglepő módon Észak-Amerikát a Ford viszi.

Magyarországon a BMW-re kerestek rá a legtöbben az autómárkák közül. Hasonló a helyzet a környező országok közül Szlovákiában, Csehországban, Németországban, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban is, míg Olaszországban, Lengyelországban, Szerbiában és Ausztriában az Audi volt a legnépszerűbb keresés. Némileg talán meglepő, hogy a Mercedes nevére egyetlen nagyobb országban kerestek rá a legtöbben, ez pedig Spanyolország.

Európában csak Oroszországban kerestek rá a legtöbben a Toyotára, viszont a vizsgált 154 ország közül 47-ben a Toyota volt a nyerő, így 2018 és 2020 után 2021-ben is a japán OEM nevére kerestek rá a legtöbben globális szinten a Google-ben, összességében pedig a keresések 31 százalékában szerepelt a márkanév tavaly.

A kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai elektromosautó-gyártó 2021-ben a hetedik legkeresettebb autómárka volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát.

Az Egyesült Államokban és Kanadában a Ford nevére kerestek rá a legtöbben, ezzel az észak-amerikai régiót teljesen leuralja az amerikai gyártó. Ezzel szemben Mexikóban a Nissanra kerestek rá a legtöbben, Közép- és Dél-Amerikában pedig a Fiat, a Hyundai és a Toyota állt az élre.

A földrajzi adottságok több esetben kis szépen kirajzolódnak a fentieken kívül: Skandináviában (de csak ott) a Volvo volt a legnépszerűbb keresés, Afrika egykori francia gyarmatain pedig a Renault FoF– számol be a marketingelemzésről az autopro.hu

Cash/Fotó: Google

OldA

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

1 óra ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

1 óra ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

1 óra ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

17 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

23 óra ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago