Categories: Hírek

Elkészült az egy literes elektromos autó prototípusa

Bemutatták a Mercedes-Benz VISION EQXX-t

 

A Mercedes-Benz online bemutatón leplezte le az elektromos autók jövőjének tartott VISION EQXX modelljét. A virtuális prezentáción Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója a cég eddigi történetének leghatékonyabb autójának nevezte a járművüket.

A Daimler rekordtávolságú és viszonylag alacsony energiafogyasztású elektromos autókat tervezett. Ennek érdekében az autógyártó a világ legnagyobb technológiai kiállításán, a CES-en január 3-án a digitális világpremieren bemutatta „minden idők leghatékonyabb Mercedes-Benzének” prototípusát. „A Mercedes-Benz VISION EQXX megmutatja, hogyan képzeljük el az elektromos autók jövőjét” – magyarázta Ola Källenius, a Daimler főnöke.

Napelemek a tetőn

A digitális szimuláció szerint egy akkumulátortöltéssel több, mint 1000 kilométert tud megtenni az autó, illetve egy kisautóba elférő akkumulátorral. A cél a világ leghatékonyabb elektromos autójának megépítése. Az autógyártó nyitva hagyta, hogy a Mercedes elektromos márka EQ sorozatmodelljei következnek. Markus Schäfer kutatásvezető azonban hangsúlyozta, hogy ez a hatótáv és az alacsony energiafogyasztás kombinációjától függ: „Mi leszünk az elsők, akik ezt megmutatjuk.”

Áramvonalas limuzin

A Daimler az áramvonalas limuzint a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) színpadára akarta állítani. Más nagy kiállítókhoz hasonlóan azonban a stuttgarti székhelyű cég is rövid időn belül lemondta a vásáron való részvételt a koronajárvány súlyosbodó helyzete miatt. Néhány hónapon belül a sorozatot a valós életben is kipróbálják az utakon – mondta Schäfer.

Csúcs design – kívül…

Az elektromos hajtástechnika jelenlegi állása szerint az e-autók esetében nagy hatótávolság csak nagy, nehéz akkumulátorokkal érhető el. A több tonnás e-autók sok áramot fogyasztanak, amit a klímavédők kritizálnak. Erre ígér megoldást a Mercedes. A jármű a továbbfejlesztett akkumulátortechnológia, a könnyű anyagok, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és az autó aerodinamikus formájának köszönhetően mércét állít fel az energiahatékonyság terén. Ez például az akkumulátorban szilícium-karbiddal és a hajtás hőmérséklet-szabályozásával érhető el. Az akkumulátor majdnem olyan erős, mint az EQS luxus elektromos szedáné, de csak fele akkora és 30 százalékkal könnyebb. A tetőben elhelyezett napelem-modulok 25 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé.

Az EQXX kevesebb, mint tíz kilowattórát fogyaszt 100 kilométeren. A jelenlegi e-autók akár kétszer annyi áramot igényelnek, mint amennyit az ADAC elemzése mutat. Fosszilis üzemanyag-fogyasztásra átszámítva ez körülbelül egy liter lenne 100 kilométerenként – magyarázta a Daimler.

A Mercedes belsőépítészeti tervezéssel kísérletezik

A csillagos márka emellett minőségi, kisebb környezetterheléssel és kevesebb hulladékkal rendelkező berendezéseket kíván kínálni a jövőben. Ami a belsőépítészetet illeti, a Mercedes újrahasznosított műanyagokkal és fenntartható, vegán anyagokkal kísérletezik. A kaktuszokból, gombákból vagy bambuszból készült kárpitszövetek helyettesítik az állatbőrt vagy a szintetikus szálakból készült szőnyegeket. A mesterséges intelligenciának köszönhetően az infotainment rendszernek jobban követik a volán mögött ülő személy parancsait.

Ha már infotainment rendszer: brutális érintőképernyő került az egyelőre még nem széria érett autóba. 112 centiméter széles, a látvány önmagáért beszél.

 

…és belül

Gorden Wagener, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG formatervezési igazgatója kifejtette: „A VISION EQXX egy olyan jövőkép, amely a Mercedes luxus új szintjére való törekvést testesíti meg. Tervezőként mindig a technológia és az esztétika kapcsolatára gondolunk. Számunkra, tervezőkre, a VISION EQXX aerodinamikája a technológia és az esztétika e fúzióját testesíti meg. Az érzéki tisztaság filozófiájával olyan egyedi arányokat hoztunk létre, amelyek a szépséget a hatékonysággal ötvözik. Az így létrejövő karosszériaáramlás forradalmi aerodinamikát biztosít. Az a tény, hogy a végeredmény ilyen szépre sikerült, alátámasztja tervezőcsapatunk azon képességét, hogy szorosan együtt működjön aerodinamikai szakértőinkkel.”

Speciálisak az abroncsok is

„A Mercedes-Benz VISION EQXX megmutatja, hogyan képzeljük el az elektromos autók jövőjét. Mindössze másfél év alatt kifejlesztettük minden idők leghatékonyabb Mercedesét – 10 kWh-nál kevesebb energiafogyasztással 100 kilométerenként. A VISION EQXX hatótávolsága több mint 1000 kilométer egyetlen töltéssel – olyan akkumulátorral működik, amely egy kis autóban is elfér. Rámutat arra az irányra, amelybe az egész cégünk fejlődik: mi fogjuk megépíteni a világ legkívánatosabb elektromos autóit.” – foglalta össze a lényeget Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának elnöke.

Cash/fotó: Mercedes

Double D

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago