A Volvo Trucks elektromos FH Electric típusú nyerges vontatója -25 Celsius-fokban, erős szélben vett részt téli teszten egy 44 tonnás szerelvénnyel Észak-Svédországban – írja az autopro.hu
Az FH Electric egyike azon három elektromos kamionnak, amelyet jövőre tervez piacra dobni a Volvo, de a tisztán elektromos, akkumulátoros vontató már hónapok óta előrendelhető. A 44 tonnás megengedett legnagyobb össztömegű szerelvényhez alkalmas vontatót regionális és középtávú fuvarozásra szánja a Volvo, ezekre a célokra pedig minden körülmények között alkalmasnak kell lennie a járműnek.
A tesztek az Északi-sarkkört közelítve, Svédország északi részén zajlottak, ahol minden kiszámíthatatlan időjárási jelenségnek ki tudják tenni a kamionokat. A tapasztalatok szerint a járművek jól működnek extrém hideg körülmények között is, például a viharos szél okozta erőteljes jegesedést is bírják.
Jól vizsgázott egy új funkció, a „Ready to Run” is, amely egy applikáció segítségével, távolról indítva gondoskodik a kabin és az akkumulátorcsomag előfűtéséről vagy -hűtéséről az időjárástól függően. Az akkumulátorok ideális üzemi hőmérséklete 25 fok körüli. A funkció a 44 tonnás FH, FM és FMX Electric vontatókhoz lesz elérhető, amelyeket 2022 második felében kezdenek majd gyártani. A pótkocsik várhatóan 2023 elején kerülnek gyártásba.
A három új modellel már hat elektromos teherautót és nyerges vontatót tartalmaz a Volvo Trucks palettája 16-tól 44 tonnás össztömegig. Az FH Electric városi és regionális, az FM Electric rugalmas kis- és középtávú, az FMX Electric pedig építőipari szállítmányozáshoz készült. A három új modell az FL Electric és az FE Electric városi teherautók mellé érkezik, amelyeket már 2019-óta gyártanak. A vállalat terve, hogy 2030-ra eladásaik felét elektromos járművek tegyék ki.
A három új modell kétféle alvázmagassággal lesz elérhető, amelyekhez különböző, 3800-tól 6700 milliméterig terjedő tengelytávok tartoznak. Az elektromos változatok a hagyományos hajtásúakkal megegyező platformra épülnek, így ugyanazt a praktikumot és rugalmas használhatóságot kínálják.
Az elektromos típusokban három, összesen 490 kilowatt teljesítményt leadó villanymotor kapcsolódik a Volvo I-Shift váltójához, amelyen 28 ezer Newtonméteres maximális forgatónyomaték ébred. Három módon, különböző elveken alapulva, más-más teljesítményszinteken elérhető egy intenzív gyorsítással járó elindulási program.
A hategységes lítiumion akkumulátorcsomag 540 kilowattórányi áramot tud tárolni, ami nagyjából 300 kilométeres hatótávot biztosít, az energiatakarékosság pedig fő szempont volt a fejlesztés során. A töltés váltó- és egyenárammal is lehetséges – előbbi 43, utóbbi 250 kilowattos teljesítményt biztosít. A Volvo szerint egyenáramú töltés mellett 90 alatt 80 százalékra fel lehet tölteni az akkumulátort.
A gyártó igény szerint szerviz- és finanszírozási szolgáltatáscsomagot is kínál az ügyfeleknek, hogy megkönnyítsék és fokozatossá tegyék az elektromos járműparkra való átállást a vállalkozásoknak. Sokáig megtalálható lesz még a flottákban az elektromos és a hagyományos hajtás egyszerre, így fontos, hogy az ebből a szempontból eltérő, de minden másban hasonló teherautók üzemeltetése és karbantartása egyszerű és gördülékeny legyen.
Az akkumulátoros megoldáson kívül a Volvo tervezi a hidrogén üzemanyagcellás technológia bevezetését is a palettájába, így a Daimler Truck-kal közösen fejleszt is ilyen járművet, amelyet az évtized második felében tervez piacra dobni – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: trans.info
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…