Már csak a kiegészítő munkák maradtak hátra az 50-es villamosvonal dél-pesti megállóinak felújításából, januárban elkezdődik a korszerűsítés utolsó munkafázisa. A beruházásnak köszönhetően négy megállóhely hét peronja újul meg, amelyeket akadálymentesen lehet használni a jövőben – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
Bár az 50-es villamos október vége óta újra a teljes vonalon közlekedik, azonban a járat egyes megállóhelyeinek felújítása azóta is folyamatosan és jó ütemben halad. Az elmúlt hetekben látványos munkálatok zajlottak a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között. A munkák során négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint a Szarvas csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építették át. A Szarvas csárda téren – ideiglenes jelleggel – már az új peronokon valósul meg az utascsere.
Október óta térkőburkolatot kaptak a villamosperonok, folyamatban van a gyalogos járdafelületek aszfaltozása és megtörtént az Üllői úton a kopóréteg cseréje és a burkolati jelek felfestése is a megállók környezetében. A kevésbé látványos, de annál hasznosabb munkák is befejeződtek: teljesen kiépült a csapadékvizet elvezető rendszer a peronok környezetében.
A vágányszabályozás, a felsővezeték-tartó oszlopok festése és a peronok kialakítása már korábban megtörtént. Az új esztendő első heteiben helyükre kerülnek az utasvárók és a hulladékgyűjtők, illetve a biztonságos közlekedéshez szükséges korlátok és életvédelmi kerítések is.
Az 50-es villamosvonal akadálymentesítése a Határ úti végállomás felújítását követően folytatódott. A teljes vonal átalakítását követően itt is új CAF-villamosok közlekedhetnek a jövőben. Bár a járművek már megérkeztek Budapestre, azonban még több fejlesztés is szükséges ahhoz, hogy forgalomba állhassanak ezen a vonalon, ezért a beavatkozások megvalósításáig máshol járnak.
A megállóhelyek környezete ugyancsak megújult: felújították a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, autóbusz-megállókat, gyalogátkelőhelyeket, 39 új fát telepítettek és a zöldfelületet is rendezték.
A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, tartalékkerettel együtt összesen nettó 775,226 millió forintból valósul meg.
A „Budapesti villamos- és trolibuszjármű-projekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja.
A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17.699.115.044 forint – ennyiből valósulnak meg ezek a felújítások.
Cash/fotó: BKK
A bontási munkák során feltárt problémák, valamint a déli híd vártnál is rosszabb műszaki állapota…
Ami a 2020-as évek elején utópiának tűnt a gyártónak, az mára disztópia lett. Néhány éve…
Lássuk a magyarázatot és a szankciókat. Főként a nyári melegben magától értetődő mozdulat vezetés közben…
Előfizetéses teljesítménynövelést vezetett be a Volkswagen az Egyesült Királyságban, attól függetlenül, hogy a kereslet az…
Idén is kiemelt figyelemmel ellenőrizték a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatásellenőrei a Sziget Fesztivál ideje…
A BRFK és a BKK kiemelt akcióban ellenőrizte a fővárosi buszsávok szabályos használatát. A Budapesti…