A NIF beruházásában a Strabag, a V Híd és a francia Thales Group végzi a belföldi távolsági és nemzetközi vonatközlekedésben egyaránt meghatározó jelentőségű vasúti vonalszakasz korszerűsítését – írja a Magyar Építők.
Kedden elhelyezték a Békéscsaba-Lőkösháza vasúti vonalszakasz felújítását és kétvágányúsítását célzó fejlesztés alapkövét. A beruházás során közel 30 kilométeren korszerűsítik a 120-as számú vasútvonal Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát. A munkák a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, európai uniós forrásból valósulnak meg.
A beruházó tájékoztatása szerint a mintegy négy évet felölelő fejlesztés során megújul a meglévő vasúti pálya, megépül az új második vágány, biztosítóberendezési és távközlési munkákat hajtanak végre.
A fejlesztés egyik célja a tengelyterhelés 15 kilonewtonos növelése, ami nagyobb teherszállítási kapacitást eredményez; valamint a sebesség 100-ról óránként 160 kilométerre emelése. Korszerűsítik a teljes villamos felsővezetékhálózatot és az energiaellátást is. Központi forgalomirányítási központot és új utastájékoztató rendszert építenek ki.
Szabadkígyós, Kétegyháza és Lőkösháza vasútállomásokon megújul a térvilágítás, korszerűsödnek az utasforgalmi létesítmények, továbbá akadálymentesítik az állomásokat. Aluljárókat, lifteket, perontetőket, 5,5 kilométeren zajvédő falat, valamint autós és kerékpáros parkolókat építenek.
A Békéscsaba-Lőkösháza vasúti vonalszakasz kivitelezését nettó 126,8 milliárd forint értékben, a vasúti közlekedést biztonságosabbá tevő úgynevezett európai vonatbefolyásoló rendszer nettó 5,3 milliárd forint értékben végzi a kivitelező.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében kiemelte:
„A Békéscsaba-Lőkösháza összeköttetés fejlesztésével rég várt korszerűsítés valósul meg a Kelet/Kelet-Mediterrán európai törzshálózati korridoron. A most meginduló beruházással nem marad több egyvágányú szakasz a legfontosabb hazai vasúti folyosón.”
Kupai Sándor, a MÁV Zrt. főigazgatója hozzátette: „A Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonal központi szerepet tölt be a személy- és az áruszállításban. A beruházás hatására a kétvágányú pálya előnyeit kihasználva a határon keresztül közlekedtetett vonatok mennyisége jelentősen növekedhet, megnő a Németországtól Románián és Bulgárián át Görögországig tartó Kelet-Mediterrán RFC 7 árufuvarozási folyosó részét képező határállomás átbocsátó képessége is.”
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója fontosnak tartja: „A projekt eredményeként a belföldi távolsági és nemzetközi vonatközlekedésben egyaránt meghatározó jelentőségű vonalon csökken az utazási idő, mérséklődnek a baleseti kockázatok.
A vonalszakaszt magába foglaló vasúti törzshálózati folyosó kapacitása megnövekszik, így nemcsak a térségben, hanem tágabb kitekintésben is javul a tőkevonzó képesség.” – olvasható a tájékoztatóban.
Cash/fotó: Magyar Építők
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…