A biztonságosabb közlekedés és a digitális forgalomirányítási rendszerek kiépítése érdekében Bécs Városa és a Kapsch TrafficCom kísérleti projektet indított. Egy telefonos alkalmazás segítségével a kerékpárosok és autósok láthatják, mennyi ideig piros és mikor lesz zöld az előttük lévő lámpa. Így optimalizálhatják a sebességüket, ami segít a környezetterhelés csökkentésében – számol be a kísérletről az Autószektor.
A klímaválság elleni harcban kiemelt szerepe van a károsanyag-kibocsátás csökkentésének. A közösségi közlekedés fejlesztése, a járműmegosztó-szolgáltatások bővítése és az elektromobilitás ösztönzése mellett Bécs ennek érdekében most a digitalizációt is hadrendbe állítja. Az intelligens és egymáshoz kapcsolódó közlekedésirányítási rendszerek nemcsak a biztonságot növelik, de a klímavédelemben is hasznosak, hiszen elősegítik a folyamatos haladást, így csökkentve a levegőbe kerülőszennyező anyagok mennyiségét. Az ilyen rendszerek kiépítésére indította az osztrák főváros és a Kapsch TrafficCom „Verkehrsmanagement 2.0” nevű kísérleti projektjét.
A program keretében kifejlesztették a „Grüne Welle Wien” (Bécsi Zöldhullám) alkalmazást, amelynek használatával akár tizenöt százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás. A telefonos applikáció a tesztfázisban a Ringstraße, Prinz-Eugen-Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométer hosszan kapcsolódik a rendszerhez. Az autósok és biciklisek ezen az útvonalon haladva személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát, illetve, hogy mennyi ideig lesz még piros az előttük lévő lámpa – mindezt természetesen a sebességhatárok betartása mellett.
Így a haladás kevesebb energiával – illetve a biciklisek esetében verejtékkel –, üzemanyaghatékony módon, kényelmesebben történik. Mivel az alkalmazás GPS-t használ a kommunikációhoz, kerékpározás közben apró pontatlanságok előfordulhatnak. Ha a projekt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba.
A digitalizált közlekedés kiépítése érdekében a város további lépések bevezetését is tervezi a közeljövőben. A hálózatba kötött közlekedési lámpáknak köszönhetően a zöldhullámok a mindenkori forgalmi helyzet függvényében fognak változni, illetve például a piros jelzés egy közeledő villamos jöttére automatikusan zöldre vált majd. Az intelligens navigációs rendszerek pedig a dugókat, illetve érzékenyebb területeket – mint például iskolák – teljesen elkerülik, így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket. Ennek köszönhetően nem csak a környezetterhelés lesz kisebb, de a stressz is kevesebb – olvasható a beszámolóban.
Cash/fotó: heute.at
Csaknem két hónapra hétköznaponként is megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és kikapcsolódni vágyók…
Folytatódik a nagykörúti villamosvonal modernizálása: a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti,…
Nem árulunk el újat azzal, hogy aki B osztályú vezetői engedélyt, azaz a köznyelvben B…
Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használt piacról is…
Tisztelt Kollégáim! Ez úton tudhatom veletek, hogy Kanell István kollégánk, hosszan tartó betegséget követően, május…
Egy éve, 2024 júniusában, nyolc év szünet után hatalmas akciókkal tért vissza az Uber Budapestre. Előbb ingyenes…