Az eMagic One fejlesztő cég rövid időn belül a városi közlekedés megújításában kíván szerepet játszani, miközben jóval hatékonyabban működik, mint a konkurensei – olvasható a New Atlas anyagban.
Száz év múlva épp olyan furcsán fognak nézni az utódaink a mostani elektromosrepülőgép-prototípusokra, mint a mai ember az 1900-as évek eleji repülő szerkezetekre. Persze szükség van rájuk, hiszen előbb-utóbb ezek segítenek eljutni a valóban használható elektromos repülőgépek kifejlesztéséig.
A New Atlas beszámolója szerint most egy újabb ilyen gépet sikerült letesztelni. Az eMagic One-t az a Thomas Senkel tervezte, aki a Volocoptert megalkotó német E-Volo nevű cégből vált ki korábban. A szakember 2016-ban hagyta ott a Volocopter fejlesztését, mert nem volt elégedett a hatótávolságával. Nem sokkal később Michael Kugelgennel közösen megalapította az eMacig Aircraftot, amelynek fejlesztése nemrég emelkedett a levegőbe.
Senkel szerint a gép horizontálisan és vertikálisan is képes felszállni. Az eMagic One különlegessége a dupla szárny, ami a szakember szerint rendkívül jót tesz a hatótávolságnak.
A repülőgép 7,2 méter hosszú, a szárnyfesztávolsága 7,6 méter, alapjáraton pedig 255 kilogrammot nyom. Felszállni akkor tud, ha a maximális tömege – a pilótával és a csomagokkal együtt – nem haladja meg a 420 kilogrammot. A végsebessége elérheti az óránkénti 170 kilométert, a hatótávolsága nagyjából 60 perc. Senkel szerint ez többszöröse annak, amire egy mostani elektromos multikopter – egy repülőgépként és helikopterként is funkcionáló szerkezet – képes nyújtani.
A cég eddig önállóan fejlesztette a gépet, most viszont befektetőket keres. A tervek szerint az eMagic One végső változata alkalmas lesz majd arra, hogy a városban repülő taxiként használják – tudta meg a hvg.hu portál.
Cash/fotó:New Atlas
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…