Október 31-től, vasárnaptól ismét teljes vonalon közlekedik az 50-es villamos köszönhetően annak, hogy folyamatosan és ütemezetten haladnak a korszerűsítési munkák a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között. Ezen a szakaszon idén négy megállóhely hét peronja újul meg és lesz akadálymentes – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.
Újabb fontos szakaszához érkezett az 50-es villamosvonal akadálymentesítése. Az új peronok csaknem félig elkészültek, ezért a továbbiakban nincs szükség a villamospótlásra, azaz október 31-e, vasárnap hajnaltól újra teljes vonalon járhat az 50-es villamos.
A munkák során négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint a Szarvas csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építik át.
A vágányszabályozás mind a négy megállóban elkészült, lefestették a felsővezeték-tartó oszlopokat és részben megépültek a peronok is – ez nélkülözhetetlen a villamosforgalom biztonságos fenntartásához.
A kivitelező végzett a gázműkiváltással a Kossuth téren és a Szarvas csárda téren, valamint befejezte a vízvezeték-kiváltást az Árpád utcánál és a Baross utcánál is. A csapadékvíz-elvezető rendszer elemeinek kiépítése még tart.
A peronok további építése és befejezése a villamosforgalom biztosítása mellett is elvégezhető, a villamosra az ideiglenesen kialakított megállókban lehet fel- és leszállni. Vasárnaptól az Árpád utcai gyalogátkelőhelyet is újra használni lehet.
Az 50-es villamosvonal akadálymentesítése a Határ úti végállomás felújítását követően folytatódott. A teljes vonal átalakítását követően itt is új CAF-villamosok közlekedhetnek, amelyek már megérkeztek Budapestre, a szükséges beavatkozások megvalósításáig azonban máshol járnak.
A megállóhelyek környezete ugyancsak megújul: felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, autóbusz-megállókat, gyalogátkelőhelyeket, 39 új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik.
A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, tartalékkerettel együtt összesen nettó 775,226 millió forintból valósul meg. A korszerűsítés előreláthatóan még az idén év végéig elkészül – olvasható a hírekben.
Cash/fotó: BKK
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…