Categories: Hírek

Taxisok figyelem: csak egy sáv lesz járható!

Keddtől további csőcsere a Lánchídtól délre is

 

 A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújításával párhuzamosan folytatódik a főváros egyik  legrosszabb állapotú főnyomócsövének cseréje. November 2-ától, keddtől a Lánchídtól délre is megkezdődnek a munkálatok, ami a pesti alsó rakpart közlekedését is érinti.  A Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják az itt közlekedők. A két útszakasz együttesen biztosítja a pesti alsó rakpart hálózati szerepét, így sikerül a munkálatok forgalmi hatásait csökkenteni – írja közleményében Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Lassan 50 éve, hogy 1974-ben lefektették azokat víznyomócsöveket a pesti rakparton, amelyek kulcsszerepet játszanak Budapest lakosságának ivóvízellátásában. A vasbeton anyagú Sentab-csövek tervezett élettartamuk végéhez közelednek, ezért már nem halasztható tovább a kiváltásuk. A Fővárosi Vízművek – saját forrásból – kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak a város több más pontján fektetett hasonló vezetékekkel.

A munka első fázisa augusztus 23-án indult a felújítás alatt lévő Lánchídtól északra, ezek a munkálatok azonban eddig nem igényeltek többlet forgalmi lezárást a júniusban bevezetett forgalmi rendhez képest. November 2-ától, keddtől azonban a Lánchídtól délre is elkezdődik a csőrekonstrukció, így szükségszerűen új forgalmi rendet kell kialakítani a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti Jane Haining rakparton.

A csőrekonstrukció jelentős felbontásokkal jár, így nem tartható fenn mindkét irányban a pesti alsó rakpart forgalma. Az eredeti tervekkel szemben azonban gondos tervezéssel sikerült legalább egy irányban biztosítani a közlekedés folytonosságát, így délről északra továbbra is járható lesz a pesti alsó rakpart az Erzsébet híd és a Lánchíd között. Ellenkező irányban az itt közlekedők az Apáczai Csere János utcát használhatják. A két útszakasz együttesen biztosítja a rakpart hálózati szerepét, így sikerül minimálisra csökkenteni a rekonstrukció forgalmi hatásait. A sentab-csövek cseréje különböző beruházásokkal összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően jelentősen lerövidül a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje.

A Sentab-beruházás következő fázisával egyidejűleg déli irányban lezárják a Jane Haining rakpartot az gépjárműforgalom elől, a déli közúti irány a továbbiakban az Apáczai Csere János utcán át tud közlekedni, és az Irányi utcánál tud az alsó rakpartra ráhajtani.

Változik a BKK járatainak útvonala a környéken: novembertől a 105-ös és a 178-as autóbuszok a Gyöngyösi utca M felé minden időszakban, így hétköznap és hétvégén is a Jane Haining rakparton közlekednek.

 Újjászületik a Duna-part

Dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója még 2021. augusztus 25-én írta alá a Duna-part budai és pesti belvárosi szakaszainak tervezését elindító megállapodást.

A rakpartok gyalogosbarát megújítása első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth Lajos tér és Margit híd közötti részén indult júniusban. Az id. Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszának átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja. A projektnek köszönhetően megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, a frissített terveknek köszönhetően 34 talajkapcsolatos fát ültetnek a beruházás során. A megújult id. Antall József rakpart ezen szakaszát idén év végén vehetik birtokba a fővárosiak.

A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros. A pesti alsó rakparton tervek szerint közösségi sportolást szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A projekt célja, hogy a térségben megújuljanak a leromlott állapotú burkolatok és javuljanak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei. Szem előtt tartják a környezetvédelmi szempontokat is, ezért több zöldfelületet alakítanak ki, ezzel vonzóbbá téve a rakpartnál lévő közterületeket – ismerherk meg a legfrissebb változások.

Cash/fotó: BKK

OldB

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

14 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

14 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago