Categories: Hírek

Egyre kedveltebbek a téli-nyári papucsok

Húsz százalékkal több fogyott

 

Miközben a személyautó és a tehergépkocsi gumiabroncsok piaca stagnál idén a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, töretlen a vásárlói kedv a személyautókra gyártott négyévszakos abroncsok iránt, itt 20 százalékos növekedést regisztráltak éves összevetésben –  közölte a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) gumiabroncs-eladási statisztikái alapján csütörtökön az MTI-vel.

Ugyanakkor hozzátették, a dinamikus növekedés ellenére a négyévszakos abroncsok relatív népszerűsége még nem forgatta fel a piacot; az összvolumen 7-8 százalékát teszi ki jelenleg a személyautókra gyártott abroncsok piacán belül.
Közölték, a tehergépkocsi abroncsok szegmensében a gazdasági fellendülésnek köszönhetően 2 százalékos növekedést figyeltek meg 2019-hez képest, amely a vártnál nagyobb mértékű volt, igaz, ebben benne van a készletfeltöltés is. Azonban 2021 harmadik negyedévének adatait 2020 harmadik negyedévével összehasonlítva már 1 százalékos visszaesést állapított meg a szövetség.
A közlemény idézte Fazilet Cinaralp asszonyt, az ETRMA főtitkárát, aki elmondta, a 2020-as évhez hasonlóan 2021-ben is a négyévszakos abroncsok forgalmának erős növekedése marad a fő húzóerő, a piac általános visszaesése mellett. Az adatok azt is mutatják szerinte, hogy a kezdődő általános gazdasági fellendülés még nem hozta meg a gyümölcsét az ágazat számára. Reméli, hogy a következő hónapok pozitívabb tendenciát fognak mutatni – tette hozzá.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Magyarországon az iparág 7 vállalata – az Apollo, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear, a Hankook, a Michelin és a Pirelli – képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel, közülük 4 cég hazai gyártókapacitással is rendelkezik, és folyamatosan fejleszt.

Az ágazatban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer. A szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5-2 százalékát állítja elő. A HTA megalakulása óta tagja az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA), amely az európai gumiabroncs-ipar központi szövetsége, és irodája Brüsszelben található.

Forrás: MTI

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

18 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

18 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago