Átépítették a pesti alsó rakparton a Markó utcai felhajtó támfalát, ennek köszönhetően szélesebb lesz az új gyalogos sétány, miközben az örökségvédelem alatt álló lépcsős partfal megmarad – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A pesti alsó rakpart gyalogosbarát megújításának látványos szakasza volt, hogy elmozdították a Markó utcai rámpát és a megtámasztását szolgáló támfalat. A jelentős munkára azért volt szükség, hogy biztosítsák az új gyalogos sétány, valamint a közút megfelelő szélességét, miközben a lépcsős partfal érintetlen marad.
A támfalat kicsivel több, mint két méterrel helyezték beljebb, a város irányába. A munkák nagy körültekintést igényeltek: az átépítéskor folyamatosan biztosítani kellett a támfal alatt húzódó, nagyméretű vízvezeték biztonságát. A kivitelező közben arra is figyelt, hogy a támfal műemléki védelem alatt álló mészkövei ne sérüljenek, és faragás vagy csere nélkül, az eredetivel megegyező helyükre kerülhessenek. Így a tervezett támfal a burkolás után ugyanúgy néz majd ki, mint a korábbi.
A felhajtó végénél egy öt méter széles, egyenes lépcsőn lehetett a Markó utca irányából gyalog megközelíteni az alsó rakpartot. A lépcső állapota jelentősen leromlott, ezért a támfal átépítésével egy időben felújítják.
A rámpa sarkában 2005-ben helyezték el Bibó István politikus, az 56-os forradalom kiemelkedő alakjának mellszobrát. Az átépítés idejére a mellszobrot elszállították, és az építkezés befejezésekor visszakerül az eredeti helyére.
A múlt században kialakított rakpartszakaszt miniszteri rendelettel műemléknek nyilvánították, a Duna-part látképe pedig 1987-ben került fel az UNESCO világörökségi listájára. A látkép nem sérül a munkák során, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd a dunai panorámában az odalátogatók.
A pesti alsó rakpart júniusban indult felújítása ütemezetten halad, a munkával tervezetten decemberre készülnek el. A beruházás során legutóbb új szűrőrendszert alakítottak ki, amely lehetővé teszi, hogy a felszíni csapadékvíz megtisztítva kerüljön a Dunába.
Az id. Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszának átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja. A projektnek köszönhetően megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, emellett zöldebbé válik a partszakasz, a frissített terveknek köszönhetően talajkapcsolatos fákat is ültetnek a beruházás során – olvasható a tájékoztatóban.
Cash/fotó: BKK
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…
A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…