Categories: Hírek

A taxiállomásokon kábel helyett töltőlemez – Bécsben

Nyolc új taxiállomással és 56 autóval indul a kísérlet

 

Bécset is szorítja a határidő. 2025-től a sógoroknál csak károsanyag-kibocsátás mentes taxikat lehet regisztrálni, ugyanakkor a jelenlegi gépjárműállomány 99 százaléka még a hagyományos hajtáslánccal üzemelőkből áll. Vagyis ebben Budapest jóval előbbre tart. Nem véletlen, hogy az osztrák kereskedelmi kamara igyekszik innovatív eszközök bevezetésével rávenni a fuvarozókat a váltásra – írja az orf.at. 

Korábban már hírt adtunk arról a megállapodásról, miszerint új technológiát vezetnek be az elektromos taxik töltésére: kábel helyett „csak” a droszton kialakított parkolóhely fölé kell parkolnia a gépjárműnek és indulhat is a kraft. Az új technológiát népszerűsíti Bécs önkormányzata és a kereskedelmi kamara. A grazi székhelyű Easelink cég által kifejlesztett töltési rendszer célja, hogy a taxisok számára vonzóvá tegye az e-technológiára való áttérést azáltal, hogy megkönnyíti a töltést közvetlenül a droszton a hagyományos e-töltőállomásokhoz képest. A sofőrnek ki sem kell szállnia az autóból, nem kell kesztyűt húznia a kábeltekervényekkel és a csatlakoztatással bajlódnia, s az áramfelvétel közbeni idő sem esik ki, hiszen így tud utast fogadni és akár azonnal indulni.

A következő két évben összesen nyolc taxiállomást és 56 járművet szerelnek fel Bécsben az Easelink által kifejlesztett Matrix Charging technológiával.

Ahelyett, hogy az elektromos autót kábellel csatlakoztatnánk a töltőponthoz, a speciális csatlakozóval felszerelt jármű egy gombnyomással a taxiállomáson lévő töltőlemezhez csatlakozik.  „A lemez alapvetően egy töltési pont, amelyet a hagyományos töltőállomásokhoz hasonlóan táplálnak, így az áram vezetékből, a hálózatból származik, majd ezen a lemezen keresztül automatikusan a járműbe kerül” – magyarázta Hermann Stockinger, az Easelink alapítója az új töltőrendszer lényegét.

Ezzel az automatikus töltőrendszerrel közvetlenül a taxiállomáson töltődnek az autók anélkül, hogy a sofőröknek el kellene hagyniuk a járművet vagy el kellene menniük egy e-töltőállomáshoz.  „Természetesen most kipróbáljuk, hogy ez a technológia működik-e.  Ez egy nemzetközi úttörő projekt, ezt a következő két évben nyolc helyszínen és 56 taxival fogjuk megtenni annak érdekében, hogy jelezzük, készek vagyunk komolyan venni ezt a mobilitási átállást” – mondta Peter Hanke pénzügyi és gazdasági városi tanácsos.

Mivel ez még csak kísérleti projekt, nincs ára annak, hogy mennyibe fog kerülni az új töltési rendszer.

Az első Mátrix töltési technológiával felszerelt taxiállomás a WIPARK parkolóban található a harmadik kerületben, Bécsben.

A zöld áram szállítása az új töltőrendszerhez a Wien Energie-től származik, ehhez az elektromos autókat is át kell alakítani – olvasható a tájékoztatóban.

Sajnálatos, hogy a magyar fővárosban, ahol az e-taxik darabszáma jelenleg többszöröse a bécsinek, hasonló kezdeményezésről még csak álmodni sem lehet, hiszen a taxiállomások jogi helyzete 30 éve közelít az abszurdhoz, és szándék sincs a megváltoztatására. Kár.

Cash/fotó: easelink.com

OldA

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

4 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

1 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago