Categories: Hírek

Megkezdődhet a Közlekedési Múzeum ki- és átalakítása

Időszaki kiállítás október végéig látogatható

 

A kormány elfogadta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum javaslatát és úgy döntött, hogy felgyorsítja a beruházás megvalósítását – olvasható Magyar Közlönyben.

A döntés értelmében előre lehet hozni bizonyos munkafázisokat, így a szükséges bontásokat, vagy a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, valamint néhány kisebb épület rekonstrukcióját.

A Magyar Közlönyben olvasható határozat szerint az Északi Járműjavító a 2022-től hivatalosan is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum otthonává válik, mert a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését a múzeum veheti át az állami vagyonkezelőtől. Ez azt jelenti, hogy a Dízelcsarnok és a környéke az intézmény tulajdonába kerülhet. Ennek azért van jelentősége, mert amikor a múzeum bezárta a kapuit a Városligetben, akkor azt az azóta lebontott épületet visszavette a vagyonkezelő. 2017-ben aztán úgy döntöttek, hogy mégsem a Városligetben születik újjá a múzeum, ezért a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak egészen mostanáig nem volt főépülete.

MTI/Szigetváry Zsolt

Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be és több mint 10 éven keresztül üresen állt. Jelenleg a Közlekedési Múzeum időszaki kiállításának ad otthont, amely már csak október végéig látogatható. Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Közlekedési Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.

Egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás, a megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni és az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni.

Ez alapján tehát a Dízelcsarnok múzeummá történő átépítése leghamarabb 2023-ban kezdődhet meg.

A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet – olvasható a vezess.hu közlönybéli adaptációja.

Cash/fotó: Google

 

 

OldA

Recent Posts

Kötelező EU-s funkció, amit mindenki utál? Ezért sípol folyamatosan az autója

Idegesítőek és haszontalanok a vezetéssegítő asszisztensek, vagy életmentő hasznos extrák? Vajon kikapcsolhatjuk ezeket a figyelmeztető…

6 óra ago

Visszatérhetnek a dobfékek az új autókba az Euro 7-nek köszönhetően

Ugyanis az új szabályozásban már a fékporokkal kapcsolatban is kibocsátási korlátozások vannak. A jelenleg szinte…

6 óra ago

Kezdhetjük temetni a GPS-t? Itt a PEnG, ami sokkal, de sokkal pontosabb

A gyakorlatilag mindenki által használt GPS megoldásait adhatja át a múltnak egy új navigációs rendszer.…

6 óra ago

Beismerték: orbitális bukás lett a patinás autógyártó elektromos forradalma

A dolgozók kétharmadát utcára teszik Óriási veszteséggel zárult a Porsche nagy akkumulátor-projektje: a Cellforce-gyárban a…

1 nap ago

Megütöttek és kiraboltak egy taxist Budapesten

A XIX. kerületi rendőrök rövid időn belül azonosították és elfogták azt a férfit és nőt,…

2 nap ago

Az elektromos autók akkumulátorait használná energiatároló-rendszerként a Toyota és a Mazda

Az akkumulátor-ökoszisztéma kiépítését célul kitűző Toyota és Mazda megkezdi az elektromos járművek akkumulátorainak felhasználásával működő…

2 nap ago