Categories: Hírek

Magyar fejlesztésű elektromos buszt mutattak be

Négy év vagy 300 ezer kilométer a garancia

 

Magyar és szingapúri mérnökök által közösen fejlesztett tisztán elektromos meghajtású buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility Kft. által prezentált GOLDiON E9 és GOLDiON E12 az első olyan járművek, amelyek (részben) magyar ötletekből születtek – írja a villanyautosok.hu.

A cég szerint az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ám a klímaegyezményben rögzített szén-dioxid-kibocsátás csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés megtisztítása, ehhez pedig teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselő, ár-érték arányban is élmezőnyben lévő járművekre van szükség.

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, hogy 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy fillérjébe sem kerül az alkatrészek cseréje, javítása, amibe a gumiabroncsokon kívül minden alkotóelem beletartozik. Szerinte a vásárlók számára ez négymillió forint árelőnyt jelent buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

Az állami támogatás igénybevétele nélkül fejlesztett 8,5 méter hosszú GOLDiON E9, és a 12 méteres Goldion E12 kapcsán elhangzott, hogy hatótávolságuk 310 kilométer, kétéves garanciával rendelhető hozzájuk 120 kW-os töltőberendezés, valamint a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belső térig.

Mindkét busz teljesítménye 245 kW, ám az E12 több mint 5 tonnával nehezebb az E9-nél, így nagyobb aksit is kapott: 347,6 kWh a 268,7 kWh helyett. Az aksit a kínai CATL szállítja.

A Goldi Mobility azt is elárulta, hogy hamarosan kigördülhet a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami jelentős részben szintén magyar találmány, és európai viszonylatban egyedülálló lesz – derül ki a tudósításból.

Cash/fotó: Benedek Bálint  

 

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

23 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

23 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago