Categories: Hírek

Magyar fejlesztésű elektromos buszt mutattak be

Négy év vagy 300 ezer kilométer a garancia

 

Magyar és szingapúri mérnökök által közösen fejlesztett tisztán elektromos meghajtású buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility Kft. által prezentált GOLDiON E9 és GOLDiON E12 az első olyan járművek, amelyek (részben) magyar ötletekből születtek – írja a villanyautosok.hu.

A cég szerint az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ám a klímaegyezményben rögzített szén-dioxid-kibocsátás csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés megtisztítása, ehhez pedig teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselő, ár-érték arányban is élmezőnyben lévő járművekre van szükség.

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, hogy 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy fillérjébe sem kerül az alkatrészek cseréje, javítása, amibe a gumiabroncsokon kívül minden alkotóelem beletartozik. Szerinte a vásárlók számára ez négymillió forint árelőnyt jelent buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

Az állami támogatás igénybevétele nélkül fejlesztett 8,5 méter hosszú GOLDiON E9, és a 12 méteres Goldion E12 kapcsán elhangzott, hogy hatótávolságuk 310 kilométer, kétéves garanciával rendelhető hozzájuk 120 kW-os töltőberendezés, valamint a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belső térig.

Mindkét busz teljesítménye 245 kW, ám az E12 több mint 5 tonnával nehezebb az E9-nél, így nagyobb aksit is kapott: 347,6 kWh a 268,7 kWh helyett. Az aksit a kínai CATL szállítja.

A Goldi Mobility azt is elárulta, hogy hamarosan kigördülhet a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami jelentős részben szintén magyar találmány, és európai viszonylatban egyedülálló lesz – derül ki a tudósításból.

Cash/fotó: Benedek Bálint  

 

OldA

Recent Posts

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

8 óra ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

8 óra ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

1 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

2 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

3 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

4 nap ago