Categories: Hírek

Biztonsági kockázatot rejt a Yoke kormány

Egyszerűsége a hátránya

 

Kétségtelen, hogy a Tesla az új Model S és X megalkotásával a legfontosabb helyeken újította meg az autóit. Melyek a hajtásláncban és az utastérben keresendők – írja az e-cars.hu.

Utóbbi volt az, ami a Model S 2012-es bemutatkozása óta semmit nem változott, a típus külső facleliftje után sem. Most azonban számos újdonság és minőségbéli javulás fogadja a sofőrt, melyek közül a legszembetűnőbbek a horizontális tájolásúvá alakított központi kijelző és az új „Yoke” kormánykerék. A „Yoke” a 30-as és 40-es korosztálynak a Knight Rider sorozatból lehet ismerős. A megoldás lényege, hogy az eredendően kerek kormánykerék felső részét egyszerűen lecsapták a tervezők.

Az első képek láttán sokan azt hitték, Musk csak egy viccet űz az autó iránt érdeklődőkkel és csupán figyelemfelkeltés volt a célja. Ami valljuk be, sikerült. Azonban ahogy teltek a hónapok és egyre több autós újságíró kapta meg tesztelésre az új Model S-t, bizonyossá vált, hogy ez bizony nem csak egy vicc és ez a kormánykerék lesz az új S és X sajátja. Pedig a neve is azt sejtette, hogy egy vicc az egész. Hisz a Tesla egyszerűen csak a „Yoke” nevet adta az új kormánykeréknek, ami csak egy betűben tér el az angol „Joke” (vicc) szótól.

De miről is van szó pontosan. Miért ilyen megosztó az új „kormánykerék”? Először is, az összes bajuszkapcsoló és a menetválasztó kar is a kormányra került. A kormány megkapta a Model 3 és Y-ból már jól ismert megújult görgőket. És ezek mellé kerültek az érintőgombok, melyek segítségével már nem kell a bajuszkapolcsóval bajlódnunk.

Az biztos, hogy az új kormányt szokni kell. Ezúttal a Consumer Reports magazin újságírói tesztelhették egy egész hétig a Model S-t és a „Yoke” kormányt. Érzéseik vegyesek, de sajnos inkább tartják az új megoldást fárasztónak és túlbonyolítottnak. Ami ráadásul „kevés előnnyel jár” és „potenciális biztonsági buktatókat rejt.

 

A Yoke szükségességéről megkérdezték a Twitteren Elon Muskot is. Aki a tőle megszokott módon csak annyit mondott, hogy kerek kormánnyal egy újabb, unalmas megoldás született volna. Ráadásul a teljes önvezetés megvalósulásakor útban lenne a kormány felső része ami kitakarná a kijelzőt.

Cash/fotó: youtube.com

OldA

Recent Posts

Dupla biznisz: kábítószert adott el külföldi fesztiválozóknak egy taxis Budapesten

Elfogtak egy 38 éves taxist, aki külföldieknek adott el kábítószert – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon. Azt írták,…

1 nap ago

Rákattantak a robotaxira az utasok, lemondják az emberi sofőröket

Újabb amerikai városban terjeszkedik a Waymo robotaxi-szolgáltatása, ami még ritka, de elszántan akarják kipróbálni a…

1 nap ago

Közlekedés augusztus 20-án a fővárosban

Az augusztus 20-i nemzeti ünnephez kapcsolódó állami rendezvények miatt a fővárosban több belvárosi helyen kell…

2 nap ago

Prágába tart? Ezektől a fehér furgonoktól retteg most mindenki

Újfajta rendőri egységtől feszülnek be a rakoncátlan sofőrök. Nincs előle menekvés, sem kibúvó. Egy új…

2 nap ago

Elhúzódik a Flórián téri felüljáró felújítása, a vártnál rosszabb állapotban van a déli híd

A bontási munkák során feltárt problémák, valamint a déli híd vártnál is rosszabb műszaki állapota…

3 nap ago

Az európai autóipar összeomlását vizionálja a Mercedes vezére

Ami a 2020-as évek elején utópiának tűnt a gyártónak, az mára disztópia lett. Néhány éve…

3 nap ago