Categories: Hírek

Biztonsági kockázatot rejt a Yoke kormány

Egyszerűsége a hátránya

 

Kétségtelen, hogy a Tesla az új Model S és X megalkotásával a legfontosabb helyeken újította meg az autóit. Melyek a hajtásláncban és az utastérben keresendők – írja az e-cars.hu.

Utóbbi volt az, ami a Model S 2012-es bemutatkozása óta semmit nem változott, a típus külső facleliftje után sem. Most azonban számos újdonság és minőségbéli javulás fogadja a sofőrt, melyek közül a legszembetűnőbbek a horizontális tájolásúvá alakított központi kijelző és az új „Yoke” kormánykerék. A „Yoke” a 30-as és 40-es korosztálynak a Knight Rider sorozatból lehet ismerős. A megoldás lényege, hogy az eredendően kerek kormánykerék felső részét egyszerűen lecsapták a tervezők.

Az első képek láttán sokan azt hitték, Musk csak egy viccet űz az autó iránt érdeklődőkkel és csupán figyelemfelkeltés volt a célja. Ami valljuk be, sikerült. Azonban ahogy teltek a hónapok és egyre több autós újságíró kapta meg tesztelésre az új Model S-t, bizonyossá vált, hogy ez bizony nem csak egy vicc és ez a kormánykerék lesz az új S és X sajátja. Pedig a neve is azt sejtette, hogy egy vicc az egész. Hisz a Tesla egyszerűen csak a „Yoke” nevet adta az új kormánykeréknek, ami csak egy betűben tér el az angol „Joke” (vicc) szótól.

De miről is van szó pontosan. Miért ilyen megosztó az új „kormánykerék”? Először is, az összes bajuszkapcsoló és a menetválasztó kar is a kormányra került. A kormány megkapta a Model 3 és Y-ból már jól ismert megújult görgőket. És ezek mellé kerültek az érintőgombok, melyek segítségével már nem kell a bajuszkapolcsóval bajlódnunk.

Az biztos, hogy az új kormányt szokni kell. Ezúttal a Consumer Reports magazin újságírói tesztelhették egy egész hétig a Model S-t és a „Yoke” kormányt. Érzéseik vegyesek, de sajnos inkább tartják az új megoldást fárasztónak és túlbonyolítottnak. Ami ráadásul „kevés előnnyel jár” és „potenciális biztonsági buktatókat rejt.

 

A Yoke szükségességéről megkérdezték a Twitteren Elon Muskot is. Aki a tőle megszokott módon csak annyit mondott, hogy kerek kormánnyal egy újabb, unalmas megoldás született volna. Ráadásul a teljes önvezetés megvalósulásakor útban lenne a kormány felső része ami kitakarná a kijelzőt.

Cash/fotó: youtube.com

OldA

Recent Posts

Öt tévhit az üzemanyagról, aminek még mindig sok autós bedől

Olyan idejétmúlt vagy csak simán  téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…

1 nap ago

Hallott már a 20 másodperces szabályról?

Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…

1 nap ago

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…

2 nap ago

A lakók és a közlekedők érdekei alapján véglegesítik az Egressy úti buszsávot

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…

2 nap ago

Taxisok lehetnek az új hősök Budapesten – életet menthetnek majd a főtaxis sofőrök

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Főtaxi Zrt. korábbi együttműködése most új tartalmakkal egészül ki,…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapest több kerületében

Futóverseny miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 10. és október 13. között Budapesten. A Budapesti…

3 nap ago