Categories: Hírek

Biztonsági kockázatot rejt a Yoke kormány

Egyszerűsége a hátránya

 

Kétségtelen, hogy a Tesla az új Model S és X megalkotásával a legfontosabb helyeken újította meg az autóit. Melyek a hajtásláncban és az utastérben keresendők – írja az e-cars.hu.

Utóbbi volt az, ami a Model S 2012-es bemutatkozása óta semmit nem változott, a típus külső facleliftje után sem. Most azonban számos újdonság és minőségbéli javulás fogadja a sofőrt, melyek közül a legszembetűnőbbek a horizontális tájolásúvá alakított központi kijelző és az új „Yoke” kormánykerék. A „Yoke” a 30-as és 40-es korosztálynak a Knight Rider sorozatból lehet ismerős. A megoldás lényege, hogy az eredendően kerek kormánykerék felső részét egyszerűen lecsapták a tervezők.

Az első képek láttán sokan azt hitték, Musk csak egy viccet űz az autó iránt érdeklődőkkel és csupán figyelemfelkeltés volt a célja. Ami valljuk be, sikerült. Azonban ahogy teltek a hónapok és egyre több autós újságíró kapta meg tesztelésre az új Model S-t, bizonyossá vált, hogy ez bizony nem csak egy vicc és ez a kormánykerék lesz az új S és X sajátja. Pedig a neve is azt sejtette, hogy egy vicc az egész. Hisz a Tesla egyszerűen csak a „Yoke” nevet adta az új kormánykeréknek, ami csak egy betűben tér el az angol „Joke” (vicc) szótól.

De miről is van szó pontosan. Miért ilyen megosztó az új „kormánykerék”? Először is, az összes bajuszkapcsoló és a menetválasztó kar is a kormányra került. A kormány megkapta a Model 3 és Y-ból már jól ismert megújult görgőket. És ezek mellé kerültek az érintőgombok, melyek segítségével már nem kell a bajuszkapolcsóval bajlódnunk.

Az biztos, hogy az új kormányt szokni kell. Ezúttal a Consumer Reports magazin újságírói tesztelhették egy egész hétig a Model S-t és a „Yoke” kormányt. Érzéseik vegyesek, de sajnos inkább tartják az új megoldást fárasztónak és túlbonyolítottnak. Ami ráadásul „kevés előnnyel jár” és „potenciális biztonsági buktatókat rejt.

 

A Yoke szükségességéről megkérdezték a Twitteren Elon Muskot is. Aki a tőle megszokott módon csak annyit mondott, hogy kerek kormánnyal egy újabb, unalmas megoldás született volna. Ráadásul a teljes önvezetés megvalósulásakor útban lenne a kormány felső része ami kitakarná a kijelzőt.

Cash/fotó: youtube.com

OldA

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

22 óra ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

22 óra ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

2 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

2 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

2 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

3 nap ago