Categories: Hírek

50 önvezető taxi állhat forgalomba Münchenben

A SIXT üzemelteti a hatszemélyes autókat

 

A Mobileye 50 autonóm taxit állítana szolgálatba Németországban már jövőre. Münchenben biztonsági sofőrök nélkül közlekedhetnek a hat utas szállítására alkalmas elektromos robotaxik, igaz, csak az engedélyezett zónákban.

A Mobileye, az Intel önvezető járművekre fókuszáló részlege, már 2022-ben önvezető robotaxikat küldene a müncheni utakra – írja a Reuters.  Egy német törvénytervezet a világon elsőként engedélyezte az önvezető járművek számára a közforgalomban történő részvételt – igaz, csak kijelölt területeken.

Habár ez óvatos lépésnek tűnhet, mégis önmagában elég volt ahhoz, hogy nem csak az autóipar, de az azzal egyre inkább összeolvadó tech vállalatok is elkezdjenek kacsingatni Németország felé – most például tehát az Intel. A Mobileye egyébként korábban a Tesla beszállítója volt, de egy 2016-os, halálos kimenetelű balesetet követően szakítottak Elon Musk cégével.

Az az eset volt egyébként az első, melynek során bizonyítottan az önvezető rendszer hibája vezetett egy ember halálához – a 40 éves Joshua Brown azért vesztette életét, mert a kocsi érzékelőrendszere képtelen volt elkülöníteni egy nagy, 18 kerekes kamiont a világos, tavaszi égtől, így teljes sebességgel átszáguldott alatta, és a kamion alja lényegében leborotválta a Tesla tetejét. A mostani bejelentés kapcsán egyébként a Mobileye vezérigazgatója hozzátette azt is, hogy a Tesla önvezető rendszere „nem elég biztonságos” – értesült a raketa.hu.

A taxikhoz visszatérve a Mobileye reményei szerint jövő év végére a robotaxik már biztonsági sofőrök nélkül, teljesen önállóan is működhetnek. A rendszert a kínai NIO által gyártott önvezető kocsikba építik be, amelyek hivatalosan 130 km/h-ás sebességre kalibráltak. A kocsik hat utast tudnak szállítani, és teljesen elektromosak.

A taxikat egy német céggel, a SIXT-tel közösen üzemeltetik majd. Érdekesség, hogy a Mobileye rendszere elsősorban kamerákra épül, de a tervek szerint még extra szenzorokat is felszerelnek, ami többletköltséggel jár ugyan, de fokozza a biztonságot. A cég vezérigazgatója szerint a szenzorok robusztusabbá teszik majd a rendszert, és így bizonyságot nyerhet, hogy az önvezető autó kevesebb balesetet okoz, mint egy emberi sofőr – olvasható a cikkben.

 

Cash/fotó:intel.com

 

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

16 perc ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago