Categories: Hírek

Akiknek a belső érték a fontosabb, azoknak Kia EV6

Megnyugtató biztonság, kényeztető kényelem

 

Aki kényelmes, biztonságos ugyanakkor mégsem feltűnő, másokat irritáló gépkocsit szeretne, annak a Kia EV6 tartós partnere lehet. Taxinak is tökéletes, de ahhoz, hogy több fusson belőle kockás matricával az oldalán, egy kedvezőbb ár sokat segítene.

A Kia elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel – köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával –, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra. Az EV6 innovatív és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény – írja a gyártó közleményében.

Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik.

Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha. Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az EV6 holttérfigyelő monitorral (BVM) és aktívfékezés-funkcióval is kiegészített. Holttérfigyelő rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes, ha sávváltás közben veszélyt érzékel.

A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet.

A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést.

Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.

A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.

Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához.

Mint látható a vezetést kiegészítő segédeszközöknek se szeri, se száma. A kényelemre, biztonságra nem lehet panasz. A menet és motorteljesítmények már korábban is meggyőzőek volta, így nincs ez másként most sem. Csak, ha olcsóbb lenne…

Cash/fotó: kia.com

 

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

10 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago